• Jagten på den forsvundne skat
    37%
  • Indiana Jones og det sidste korstog
    36%
  • Indiana Jones og templets forbandelse
    11%
  • De er alle lige gode!
    9%
  • Jeg kan ikke lide Indiana Jones
    5%
  • Indiana Jones og krystalkraniets kongerige
    3%

Stemmer i alt: 2581

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Therien 13 år siden

moulder666 (47) skrev:
Temple of Doooom! Den har det hele! Slanger! Spænding! Sværdkamp! Fælder! Kæmpe rullesten! Short Round! Kali! Øjensuppe!

Slanger og rullesten var i 1eren makker. Men ja, cool film :p
Gravatar

#52 dfms 13 år siden

[url]
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 13 år siden

Raiders - 10/10
Crusade - 10/10
Temple - 9/10
Kingdom - 6/10

Jeg er ikke all-out modstander af 4'eren, den er kun elendig sat op mod de andre 3, ellers synes jeg egentlig det var en ganske underholdende film. Visse dele var dog elendige sat op mod stort set alle andre film, men de bibevarede Indiana Jones figuren fint... bare ærgeligt at hans kærlighedsinteresse var blevet schizofren, og der pludselig dukkede en masse tegnefilmslignende sekvenser op fra tid til anden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 elwood 13 år siden

Intro'en i 4'eren er dog hel genial, den er jeg ret vild med 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 13 år siden

#54 Helt enig!

Og jeg er så blandt de få, der fandt hele køleskabsscenen og alt det op hertil ligeså fremragende.... filmen havde sgu sine øjeblikke. Jeg har stadig håb for, at de har taget ved lære til 5'eren, og laver en film nogenlunde på højde med de første 3. For mig er det ikke umuligt, da jeg er meget glad for Return Of The Sith, hvor det var nogenlunde de samme problemer de første film i den trilogi havde som denne film har.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 X&O 13 år siden

Collateral (35) skrev:
Last Crusade er nok min favorit. Scenerne imellem Ford og Connery er simpelthen guld.

Du mener dem hvor Connery og Ford ikke er med?

Jeg har her inden for de sidste to år set (eller set store brudstykker) af "Jagten på den forsvundne skat" og den bliver bare bedre og bedre. Den er der ingen af de andre film
der kan slå helt. Men som mange er enige om er 3'eren også virkelig god, ikke mindst pga. samspillet mellem Connery og Ford. Derefter synes jeg den 4'eren, fordi første halvdel er super fed. 2'eren står for mig som den svageste i serien, med irriterende karakterer og uden en egentlig jagt på noget. Starten og slutningen er okay, men alt midter-gejlet i templet siger mig ikke noget.
Gravatar

#57 evermind 13 år siden

Lord Beef Jerky (53) skrev:
Jeg er ikke all-out modstander af 4'eren, den er kun elendig sat op mod de andre 3, ellers synes jeg egentlig det var en ganske underholdende film. Visse dele var dog elendige sat op mod stort set alle andre film, men de bibevarede Indiana Jones figuren fint... bare ærgeligt at hans kærlighedsinteresse var blevet schizofren, og der pludselig dukkede en masse tegnefilmslignende sekvenser op fra tid til anden.

Lord Beef Jerky (55) skrev:
Og jeg er så blandt de få, der fandt hele køleskabsscenen og alt det op hertil ligeså fremragende.... filmen havde sgu sine øjeblikke. Jeg har stadig håb for, at de har taget ved lære til 5'eren, og laver en film nogenlunde på højde med de første 3. For mig er det ikke umuligt, da jeg er meget glad for Return Of The Sith, hvor det var nogenlunde de samme problemer de første film i den trilogi havde som denne film har.

Vel talt, min gode Lord. Synes bestemt også, 4'eren havde sine øjeblikke, og når alt kommer til alt, er det Harrison Ford som Indiana Jones, og han render rundt og gør ting. Så kan det ikke være helt skidt. ;) Selvfølgelig stadig en enorm skuffelse i forhold til giganter som Raiders of the Lost Ark og The Last Crusade, men jeg kan sagtens komme i tanker om et par værre måde at bruge to timer på.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#58 Patriarch 13 år siden

Ja - Mummy 3.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#59 evermind 13 år siden

Patriarch (58) skrev:
Ja - Mummy 3.

Haha, præcis. Eller 2'eren, for den sags skyld. Mage til irriterende unge og stupide Pippi Langstrømpe-voksne skal man lede længe efter ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#60 Patriarch 13 år siden

Har kun set etteren og 10min af 3'eren. Jeg så de 10 minutter kort efter Indy 4 - og det satte min dårlige smag i munden lidt i perspektiv.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: