• Kender ingen italienske instruktører
    40%
  • Sergio Leone
    36%
  • Anden italiensk instruktør
    6%
  • Federico Fellini
    5%
  • Dario Argento
    5%
  • Roberto Rossellini
    3%
  • Michelangelo Antonioni
    1%
  • Pier Paolo Pasolini
    1%
  • Giuseppe Tornatore
    1%
  • Vittorio De Sica
    1%
  • Gillo Pontecorvo
    0%
  • Taviani-brødrene
    0%
  • Lina Wertmüller
    0%

Stemmer i alt: 371

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 chandler75 16 år siden

Mange gode, men Fellini står for mig som noget helt specielt - især hans gyldne periode i 1940'erne - 60'erne.

Taviani-brødrene har også lavet en del gode ting ("Padre Padrone", "Night of the Shooting Stars") og De Sicas "Cykeltyven" er et rørende mesterværk.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 Morbid 16 år siden

Spændende poll.

Antonioni er for mig klart nummer ét, men Argento og specielt Pasolini laver også fantastiske film.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#3 Benway 16 år siden

Der er virkelig mange dygtige, men Fellini er i mine øjne den største af dem alle. Ellers er ikke mindst Antonioni, Leone og De Sica også fremragende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 filmz-Bruce 16 år siden

Uha Fellini og Rossellini står ud for mig, så jeg vil vælge førstnævnte, pga. de fantastiske La Dolce Vita, La Strada og 8½.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

Jeg er ikke så meget til "den slags", og eftersom Leone har lavet tre af filmene på min personlige top 30, herunder min yndlingsfilm (G.B.U.), så var den ikke så svær...

Denne poll er vel lidt overflødig, udover som middel til at lære nogle italienske instruktører at kende, for det er vel oplagt at Fellini og Leone kommer til at dele pointene mellem sig, og at Leone sejrer big time. Men han er jo også bakket op af en hord af de ornli' syge gunslingers.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 Melisande 16 år siden

Hvorfor er Luchino Visconti ikke med? Hans " Rocco og hans brødre" er en af mine yndlingsfilm!
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 16 år siden

#6: Er det en hudfilm?
Gravatar

#8 filmz-Gaff 16 år siden

#7 Haha :) Rocco takes Italy
Serinity now... Insanity later!
Gravatar

#9 Syndrome 16 år siden

Det blev til "Anden italiensk instruktør"..

De mangler "Gabriele Muccino" på listen :P
danielbloch.dk
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 16 år siden

#8: Hva' med 'Rocco does Lina Wertmüller'? Så ville hun da få noget stempel, når nu hun har nul stemmer.

Skriv ny kommentar: