• Kender ingen italienske instruktører
    40%
  • Sergio Leone
    36%
  • Anden italiensk instruktør
    6%
  • Federico Fellini
    5%
  • Dario Argento
    5%
  • Roberto Rossellini
    3%
  • Michelangelo Antonioni
    1%
  • Pier Paolo Pasolini
    1%
  • Giuseppe Tornatore
    1%
  • Vittorio De Sica
    1%
  • Gillo Pontecorvo
    0%
  • Taviani-brødrene
    0%
  • Lina Wertmüller
    0%

Stemmer i alt: 371

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 jesperhp 16 år siden

Leone - superduper instruktør:)
Gravatar

#22 jessup 16 år siden

Det var vist mig der foreslog pollen i sin tid - det blev Roberto Rossellini pga hans tidlige film.
This is just until June
Gravatar

#23 mr gaijin 16 år siden

Fellini for mit vedkommende. Primært for "8½". Dernæst Visconti ("Leoparden"), Antonioni ("Il Deserto Rosso"), Leone ("C'era una volta il West") og De Sica ("Ladri di biciclette"). Men jeg er også vild med Argento, Pontecorvo og Rossellini. Uden Fellini havde det været en meget svær poll, da resten alle er virkelig gode. Men Fellini rammer mit tanke- og følelsesregister en tand dybere.

Benigni ("Livet er Smukt") og Bertolucci ("Den sidste Kejser") havde været oplagte at tage med, da folk kender deres film.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#24 jessup 16 år siden

De to sidste havde jeg også med på den liste jeg sendte ind.
This is just until June
Gravatar

#25 filmz-Is 16 år siden

Sergio Leone.. Simpelthen en fremragende instruktør...
Gravatar

#26 rockysds 16 år siden

Må indrømme, at mit kendskab til de fleste af instruktørernes film ikke er vildt stort. Jeg har for det meste kun set nogle af deres mest kendte film. Er dog ganske vild med Fellinis "8½" og Antonionis "Professione: reporter". Og hvem kan ikke lidt "Once Upon a Time in the West".

Det blev Fellini, pga. den fantastiske "8½" og "La Strada". Mangler stadig at få fat i "La Dolce Vita", skammer mig ;)

Er desuden helt enig i, at Bertolluci fortjener en plads på listen.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#27 moulder666 16 år siden

Stemte "Kender ingen italienske instruktører" da jeg går mere op i skuespillere end instruktørere, producere og så videre...men havde jeg nu vidst, hvad han hed, havde jeg valgt ham der instruerede "La vita e bella"

Edit: Det bliver så Benigni, ifølge ham den hvide mand!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#28 dolphinfriendly 16 år siden

Der er flere interessante instruktører iblandt, men Sergio Leone vil altid stå på toppen i min bog. De Sica, Fellini og Pontecorvo kommer bagefter.

Gravatar

#29 Mercadian 16 år siden

Hvordan kan man køre denne poll og fuldstændigt glemme den dobbelte oscar vinder, Bernardo Bertolucci !?!
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#30 dyg 16 år siden

I kan sgu da ikke have sådan en poll når jeg er på ferie :( Helt klart Dario Argento.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: