36%
  • Terminator 2: Dommedag
    31%
  • Aliens: Det endelige opgør
    14%
  • Titanic
    7%
  • Dybet
    6%
  • The Terminator
    4%
  • Livsfarlig løgn
    1%
  • Piranha 2: The Spawning
    1%

Stemmer i alt: 2551

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#121 Riqon 14 år siden

#118 - Har aldrig tænkt over at King Kong må ha' været skræmmende for folk i 30'erne. Har altid opfattet den som en komedie :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#122 Riqon 14 år siden

#120 - Ja, de smeltende nazister var godt nok lidt klamme..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#123 Highland Park 14 år siden

#120: Mine forældre ville ikke lade mig se "Star Wars", fordi de på DR altid indledte filmen med at sige, at den var "uegnet for mindre børn" (som det så ofte blev sagt dengang). Men jeg måtte godt se "Raiders of the Lost Ark", "Once Upon a Time in the West" og andre stærke film, der gjorde stærkt indtryk. Og en film som "Candyman" så jeg, mens mine forældre ikke var hjemme. Min stakkels farmor stod helt af undervejs og måtte efterlade mig og min bror foran fjernsynet. :D

#122: Første gang jeg så "Raiders of the Lost Ark" bad mine forældre mig dog om at holde mig for øjnene, da arken bliver åbnet, men jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt, så jeg fik også syn for sagen. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#124 Benway 14 år siden

De smeltende nazister er vist næsten et generationstraume. De skræmte også livet ud af mig den gang. Til gengæld så jeg den fornyligt sammen med min søn, der er 11 år, og han synes ikke, de var det mindste skræmmende (citat: "Det ser så falsk og fjollet ud far"). Med tiden kommer "Raiders" måske til at virke næsten lige så fredelig på de kommende generationer som 30'er udgaven af King Kong gør på os i dag.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#125 filmz-Bruce 14 år siden

Der har været nogle få restriktioner på TV kiggeri, men jeg kan ikke huske dem mere. Husker alt for godt pude og dyne på gulvet og så de sene sort hvide film på svensk TV. Husker det med glæde, men der blev godt nok også set nogle film, som trak mareridt med sig. Vindeltrappen, Frankenstein, Creature from the Black Lagoon etc. Men til gengæld så jeg en helvedes masse gangster- og film noir film. Richard Widmark og Sterling Hayden gjorde et uudsletteligt indtryk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#126 wimmie 14 år siden

Benway (124) skrev:
Med tiden kommer "Raiders" måske til at virke næsten lige så fredelig på de kommende generationer som 30'er udgaven af King Kong gør på os i dag.

Sikke dog en deprimenrende tanke :(

Det skal dog lige siges at jeg faktisk synes den gamle King Kong film er ret fed når man kan komme ud over effekterne - men ok, ser man den umiddelbart lige efter at man har set Avatar...ja så kan det da godt være det er en lidt flad fornemmelse :D

Sjovt nok er den eneste film jeg har måttet lukke øjnene til "Midt om natten" - scenen med rockerne. Jeg kan huske at jeg spurgte min mor om det var i orden at jeg ikke kiggede :D
Jeg har nok været omkring 7 år.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#127 Benway 14 år siden

#126 Synes bestemt også at King Kong er fantastisk, men det er nok på lidt en anden måde. Effekterne i den er ikke sjove at se, fordi de er overbevisende, men fordi man i stedet ser den enorme opfindsomhed, der ligger i dem. Vi så også fornyeligt "The Thief of Bagdad" sammen, og nød den begge enormt selvom effekterne naturligvis er åbenlyse. Men den snilde, opfindsomhed og fortællerglæde der ligger bag filmen er stadig intakt, og den er ikke blevet mindre, fordi filmen er ældre. Jeg tror det samme vil gøre sig gældende med "Raiders".

[url= fra The Thief of Bagdad [/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#128 evermind 14 år siden

Highland Park (123) skrev:

#122: Første gang jeg så "Raiders of the Lost Ark" bad mine forældre mig dog om at holde mig for øjnene, da arken bliver åbnet, men jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt, så jeg fik også syn for sagen. ;)

Vent lidt, hvis du ikke smeltede af det, har filmen sgu da noget af et plothul ...? :O
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#129 Lord Beef Jerky 14 år siden

#128 Det er bare noget, han siger for at virke cool. Alle ved, at ingen nogensinde har turde kigge under den scene.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#130 Highland Park 14 år siden

#129: Æv... jeg troede lige, at jeg kunne narre jer. :/
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: