36%
  • Terminator 2: Dommedag
    31%
  • Aliens: Det endelige opgør
    14%
  • Titanic
    7%
  • Dybet
    6%
  • The Terminator
    4%
  • Livsfarlig løgn
    1%
  • Piranha 2: The Spawning
    1%

Stemmer i alt: 2551

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#111 Riqon 14 år siden

Jeg kan virkelig ikke huske, hvilken jeg så først. Det er længe siden for dem begge to, og jeg har ikke været ret gammel (utroligt hvad mor og far lod mig se som barn).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#112 filmkorn.dk 14 år siden

#110 har det på samme måde. Havde den i super duper alu-version på DVD, men solgte den efter jeg havde set den. T1 kan jeg sjovt nok se igen og igen med lidt års mellemrum.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#113 Kruse 14 år siden

Den første jeg så var T1 på et 14-tommer tv, da jeg bare var en lille purk ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#114 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

#102: Hospitalsscenen var nok for lang til bio, og pengemændene frygtede nok at dette afbræk ville få publikum til at kede sig:

Kyles kylning var en kybernetisk kyllings kyniske kalkyle.

(Is my shit together or is my shit together? :-D )

#107: 39.
Doctor Last Warning
Gravatar

#115 wimmie 14 år siden

Jeg så 2'eren først

riqon (111) skrev:
Jeg kan virkelig ikke huske, hvilken jeg så først. Det er længe siden for dem begge to, og jeg har ikke været ret gammel (utroligt hvad mor og far lod mig se som barn).

Mine forældre prøvede en overgang at afskærme mig fra gyserfilm, men det havde den dér berømte modsatte effekt - jeg så gyserfilm så snart jeg var alene eller skulle være alene med min storesøster og snart opgav mine forældre - især da det rent faktisk var min storesøster der fik mareridt over "Varulvenætter" og ikke mig :p

- Ikke at Terminator er deciderede gyserfilm men de har da nogle ret så dystre elementer.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#116 Riqon 14 år siden

#115 - Husker engang min far forbød mig at se med på en film og faktisk fik mig til at sidde med ryggen til skærmen. Vi var flyttet ind i en ny bolig og havde endnu ikke fået vores møbler, så vi sad på madrasser på gulvet. En plakat var dog kommet op på væggen med glasramme -- som jeg så sad og så filmen i (spejlvendt, men hva).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#117 Highland Park 14 år siden

#116: Haha. :D
Jeg hørte hele Cronenbergs "The Fly", længe før jeg fik den set. Mine forældre ville nemlig ikke give mig lov til at se den men havde skruet så højt op for fjernsynet, at jeg kunne høre alt og fik jaget en gevaldig skræk i livet. Ah, de kære barndomstraumer... :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#118 wimmie 14 år siden

Jeg fik i en alder af 7 eller 8 (som den eneste i familien) lov til at sidde i køkkenet og tegne mens de andre så King Kong (den far 30'erne) ude i havestuen - mine forældre mente den var for uhyggelig for mig (!).
Nu var der jo så vinduer mellem køkken og havestue, så jeg så den alligevel og det eneste jeg kunne tænke var var det virkelig dét jeg ikke måtte se? - jeg var vist ikke ret imponeret; i hvert fald ikke over effekterne ;)

Havestuer er i øvrigt et dejligt afskyeligt 80'er fænomen :D
Gravatar

#119 Benway 14 år siden

Det er sjovt at læse de her historier. Jeg kan huske, at jeg sammen med en legekammerat så "Jaws", mens vores forældre troede, vi så noget mere fredeligt. Vi kunne endnu ikke læse undertekster, men vi kunne udmærket godt forstå hajens hapserier. Jeg havde mareridt om den film i evigheder bagefter...

Senere blev jeg sendt tidligt i seng, fordi min mor skulle se "48 timer" og ikke mente jeg var voksen nok til den. Det synes jeg virkede lidt fjollet efter "Jaws", og jeg sneg mig ind og så den gennem dørsprækken. Den virkede nu ikke særlig uhyggelig, og jeg havde en skummel mistanke om, at hun bare ville have mig tidligt i seng den aften.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#120 wimmie 14 år siden

Jeg er vokset op med min stedfars samling af action- og krigsfilm - i et stykke tid var det "Døden på larvefødder" og "Flammer over floden" (VHS dobbel-feature) der hittede :D
Og så var det Indiana Jones (Raiders - skeletter og smeltende nazister), Gremlins, Varulvenætter og Ondskabens Hotel der blev set igen og igen på video...Og alligevel mente mine forældre ikke at jeg burde se King Kong :D

Skriv ny kommentar: