• John Ford?
    65%
  • "Rio Grande"
    8%
  • "Manden der skød Liberty Valance"
    7%
  • "Vredens druer"
    5%
  • "Diligencen"
    4%
  • "Forfølgeren"
    3%
  • "Den tavse mand"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "Grøn var min barndoms dal"
    2%
  • "Kavaleriets gule bånd"
    1%
  • "My Darling Clementine"
    1%
  • "Forræder"
    0%
  • "Mogambo"
    0%

Stemmer i alt: 785

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Puha det er svært, skal først lige oversætte titlerne! Men Mister Roberts og Young Mr. Lincoln skal med, som er langt bedre end en film som Mogambo. Quiet Man, Grapes of Wrath og How Green Was My Valley er favoritter, men "Manden der skød Liberty Valance" tager prisen.

Siger man ? til John Ford, ved jeg hvor man kan købe "Filmens ABC".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filt 16 år siden

Det blev The Man Who Shot Liberty Valance.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

Som at få kørekort og stadig ikke kende navnet på koblingen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Skeloboy 16 år siden

Det blev til Diligencen(aka The Stagecoach), Thomas Mitchell er alt for herlig i den film.

Har ikke set The Quiet Man, She Wore Yellow Ribbon, The Informer og Mogambo.

Og har How Green Was My Valley i bunden af min Oscar-liste...
Gravatar

#5 moulder666 16 år siden

#3 Jeg ville nærmere sige "Som at få kørekort, og ikke kende navnene på de 30 første modeller, som Ford udgav" - og det kan jeg heller ikke!

Det blev et stort fedt ? herfra. "The man who shot Liberty Valance" siger mig et eller andet, men jeg må melde pas...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#6 Benway 16 år siden

Svært valg. Jeg voksede mere eller mindre op med John Ford westerns, og jeg har et svagt punkt for de fleste. Det er dog mest "Manden der skød Liberty Valance", "Vredens druer" og "Forfølgeren", der skiller sig ud for mig. Det blev sidstnævnte.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 MikkelHJ 16 år siden

Det blev Manden der skød Liberty Valance.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#8 keitel 16 år siden

The Man Who Shot Liberty Valance, genial film og skuespillere- glemmer aldrig den fordrukne Lee Marvin.
Gravatar

#9 jessup 16 år siden

Jeg er ikke voldsomt pjattet med hans film - umiddelbart blev det til The Searchers.
This is just until June
Gravatar

#10 NightHawk 16 år siden

Nej, nej, nej...hvad sker der her, "Hvem er John Ford ?" tordner der ud af som havde valgmuligheden et koppel af blodtørstige indianere lige i hælene.

Hvordan kan man ikke på et eller andet tidspunkt som filmnørd ikke ha' set mindst et par stykker af hans film. Det hører jo med til ens filmopdragelse, for hæwlede da!

Nå...men det blev en stemme til The Searchers herfra og ellers ser rækkefølgen således ud :

2. Manden der Skød Liberty Valance
3. Diligencen
4. Kavaleriets Gule Bånd
5. The Quiet Man
6. Rio Grande
7. Forræder
8. Fort Apache

Har ikke set "How Green Was My Valley", "Mogambo", "My Darling Clementine", eller "Vredens Druer".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: