• John Ford?
    65%
  • "Rio Grande"
    8%
  • "Manden der skød Liberty Valance"
    7%
  • "Vredens druer"
    5%
  • "Diligencen"
    4%
  • "Forfølgeren"
    3%
  • "Den tavse mand"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "Grøn var min barndoms dal"
    2%
  • "Kavaleriets gule bånd"
    1%
  • "My Darling Clementine"
    1%
  • "Forræder"
    0%
  • "Mogambo"
    0%

Stemmer i alt: 785

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#10 Well havde vi haft demografi med i poll'en havde der nok været en logisk forklaring :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Aras 16 år siden

Der er godt nok mange, der har sat John Ford? helt til tops! - Jeg er så én af dem...
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#13 duuk74 16 år siden

Kan huske jeg har set en bid af She wore a yellow ribbon en eller anden søvnig Søndag, og skal umiddelbart ikke se mere af Ford :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 dolphinfriendly 16 år siden

Fantastisk instruktør - herfra blev "The Searchers", men bl.a. "Grapes of Wrath", "Young Mr. Lincoln", "The Man who shot Liberty Valance" og "My Darling Clementine" er mesterværker.

Og som Bruce mener jeg oprigtigt at man skal kende sin John Ford, for at kende filmens ABC.

Gravatar

#15 mr gaijin 16 år siden

The Man who shot Liberty Valance. James Stewart overfor John Wayne. Så bliver det ikke meget bedre.

Men ja, trist at så få kender en så stor instruktør i filmhistorien som John Ford. Spielberg vil blot blive et pausekomma til sammenligning. Hvis John Ford er glemt 30 år efter sin død, så vil Spielberg nok allerede blive glemt efter 10.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#16 duuk74 16 år siden

#15 Måske fordi han primært lavede westerns?
Gravatar

#17 mr gaijin 16 år siden

#16 I så fald går Leone nok også snart i glemmebogen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 filmz-Bruce 16 år siden

#17 Hvem? :)

Well, hans trademarks lever videre.

Ten to fifteen years after the film's [The Searchers] debut, and after reassessing it as a cinematic milestone, a generation of "New Hollywood" film directors, French film critics and others, including Martin Scorsese, Paul Schrader, Steven Spielberg, John Milius, Jean-Luc Godard, Wim Wenders, and George Lucas, praised the film. They traced their own fascination with film to this mythic John Ford western, and in reverence, reflected his work in their own films (e.g., Scorsese's Taxi Driver (1976), Who's That Knocking at My Door? (1968), and Mean Streets (1973), Lucas' Star Wars (1977), Spielberg's Close Encounters of the Third Kind (1977), Sergio Leone's Once Upon a Time in the West (1969), and Schrader's Hardcore (1979)). Even rock musician Buddy Holly wrote a song based on John Wayne's trademark line: "That'll Be The Day," popularized by the Beatles.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 duuk74 16 år siden

Jeg tror måske Leone's stil skiller sig mere ud end Fords, men det er jo sikkert bare på overfladen.
Jeg har bare et billede af den slags westerns som Ford laver, med en John Wayne der er ufrivilligt morsom..i ved, den slags man så parodieret i Lucky Luke.
Gravatar

#20 JannikAnd 16 år siden

Har aldrig tiltalt mig betydeligt. Stemmen faldt på "Grapes of Wrath"

Skriv ny kommentar: