• "Star Wars"
    35%
  • "Indiana Jones"
    19%
  • "Imperiet slår igen"
    15%
  • "Jurassic Park"
    10%
  • "Harry Potter og de vises sten"
    5%
  • "Dødens gab"
    5%
  • "Superman"
    3%
  • Andet score
    3%
  • "E.T."
    3%
  • "Minority Report"
    2%
  • "A.I."
    1%

Stemmer i alt: 1379

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 PredatorX 18 år siden

Stemte Empire. Men E.T burde altså ligge LANGT højere!!! Det er genialt... Ja og så Empire of the Sun og Born on the Fourth of July ikke sådan at kimse af. Superman er også et score jeg hører ret ofte, dog ikke pga af selve Superman temaet, men alt det andet guf.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 filmz-cookie 18 år siden

Stemte "andet score"..AF dem der var uvalgt her, kan jeg nok bedst lide det eventyrlige score til Jurrasic Park..Det irriterer mig lidt at det fantastiske score til "Hook" ikke er med! Ja filmen er jo en blandet fornøjelse, bevares..Men der er almindelig enighed blandt filmmusik elskere om at Hook er noget af Williams' bedste..Lidt en skam at perler som Hook står i skyggen af de store filmklassikere som ellers er inkluderet i denne poll. Dermed ikke sagt at disse også er fantastiske scores!

#2 Savner også SChindlers liste..det er noget af det mest sørgelige filmmusik der findes IMO
Gravatar

#23 davenport 18 år siden

Jeg kan ganske enkelt ikke svare på det her. Jeg ville føle mig underlig til mode ved at stemme det ene frem for det andet.
Jeg elsker Williams musik!
Min fars fætter er diregent i Hollywood Brass og er i Sdr. Jyllands Symfoniorkester, og har mødt Hr. Williams i New York. Han beskrev det som det største øjeblik i hans liv. (Som han nåede at sige, før jeg hamrede ham ned!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#24 filmz-blaze 18 år siden

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad forskellen er på Staw Wars temaeet og Imperiet slår igen? Er det ikke det samme?
Gravatar

#25 davenport 18 år siden

Nej, bestemt ikke. ISB er megvet mere nazistisk ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#26 Michael Andersen 18 år siden

#24 Jo. Star Wars-temaet åbner alle de 6 film, men scorene er naturligvis sat forskelligt sammen fra film til film - dog uden at nogle af dem er særlige nazistiske :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 filmz-michaell 18 år siden

Empire, uden tvivl!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#28 filmz-Daedalos 18 år siden

Indiana Jones skarp forfulgt af Star Wars: ESB

#29 filmz-overduck 18 år siden

Man kommer ikke uden om John Williams' mange mange flotte temaer, men af de komplette scores jeg har hørt vinder Schindler's List.
Ved godt det er svært at beslutte valgmulighederne til netop denne poll når man kigger på hans fantastiske bagkatalog, men personligt ville jeg have skiftet Minority Report og AI ud med JFK og Schindler's List.
"Dick Laurent is dead"
Gravatar

#30 tiny 18 år siden

Af udelukkende sentimentale grunde stemte jeg på Superman. Det er det første score, jeg kan huske. ET er på min andenplads - af samme grund. Som barn havde jeg en kæmpe plakat af ET, der måtte tages ned, hver gang jeg havde overnattende gæster - de var alle bange for den...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: