-
"Alene hjemme"32%
-
"Fars fede juleferie"23%
-
"Bad Santa"14%
-
"Bossen og bumsen"11%
-
"Elf"6%
-
Anden julekomedie4%
-
"Tror du på julemanden?"4%
-
"Mission julegave"4%
-
"Scrooged"3%
-
"Trapped in Paradise"0%
Stemmer i alt: 1369
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-staermose 17 år siden
Er det kun mig der tænker på at en film som Home Alone ikke handler om julen, men tilfældigvis bare forgår i i december? Og er det ikke gældendne for ca. halvdelen af de film der er på listen?
#42 Zabriskie 17 år siden
Hvornår handler film så om julen? Når julen er i fare fordi julemanden har fået en depression? Eller fordi alle nisserne er løbet væk? Hvis ikke Home alone er en helt igennem julefilm så ved jeg ikke hvad skulle være det.
#43 filmz-staermose 17 år siden
#44 filmz-Narniabæver 17 år siden
#45 Zabriskie 17 år siden
Jeg ser lige præcis det romantiserede julebudskab i home alone.
Der er den lille dreng der ikke altid opfører sig ordentligt- hvilket han indser og vil gøre bedre- og som lærer at værdsætte sin familie.
Der er moderen der indser hvor meget vigtigere den umiddelbare kærlighed til familien er end julestress og jag og dyre juleferier.
Så handler den om tilgivelse og næstekærlighed(ham den gamle nabomand der redder Kevin til sidst, og den mands forhold til sin datter). De venlige polkaspillere viser også ægte julehjerter da de samler moderen op -It's christmas isn't it?
Home Alone er ren og skær julefilm.
Kun etteren er nævnt i denne analyse, men det kunne ligeså godt være toeren som er skåret over præcis samme skabelon dramaturgisk, symbolsk, stemningsmæssigt og alt hvad man ellers kunne komme i tanke om.
#46 Kram 17 år siden
If winning isn't everything, why do they keep score?
#47 frankdrebin 17 år siden
#48 duuk74 17 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0093748/
Den er er jeg bare en sucker for :)
(edit: hmm Thanksgiving er vist ikke jul, så den gælder vel ikke. Huskede den bare som at de skulle hjem til Jul..øv)