• "Alene hjemme"
    32%
  • "Fars fede juleferie"
    23%
  • "Bad Santa"
    14%
  • "Bossen og bumsen"
    11%
  • "Elf"
    6%
  • Anden julekomedie
    4%
  • "Tror du på julemanden?"
    4%
  • "Mission julegave"
    4%
  • "Scrooged"
    3%
  • "Trapped in Paradise"
    0%

Stemmer i alt: 1369

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-kain- 17 år siden

Stemte Alene hjemme, men må indrømme at jeg også har et godt forhold til "Mission Julegave" med Arnold; den film er så plat, på den sjove og gode måde.
Gravatar

#12 filmz-henne 17 år siden

Bad Santa er da den fedeste jule-film ever, den har endda happy ending(-ish) uden at være klam og træls.
Billy Bob og Bernie Mac er simpelthen for seje i den film, og så er der noget pænt for øjet indimellem (Mrs. Santa's sister).
Gravatar

#13 Yoda 17 år siden

Det blev "Bossen og Bumsen".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#14 NightHawk 17 år siden

Det blev en stemme på Kevin og Alene Hjemme.

2. Fars Fede Juleferie :

Klassiker næsten på højde med "Alene Hjemme". Alle kender den jo så der er jo ikke så meget nyt at sige her.

3. Jack Frost :

Overset julefilm, der via sin originale historie, har høj hyggeværdi. God præstation af Michael Keaton.

4. Scrooge :

Bill Murray gir den gas i moderne fortolkning af Charles Dickens "A Christmas Carol. Den taber dog lidt af humoren ved gensyn.

Mht. en film som Bad Santa ja, så fandt jeg den for næsten totalt umorsom. Jeg smilte måske 2 gange i løbet af den tamme handling. Billy Bob Thortons fordrukne julemand der pisser i bukserne og bander som et møgsvin holder bar ikke, IMO, i længden. Når det så blir sat sammen med en kliche'tung handling og kiksede scener, især dem med John Ritter hvor begge underspiller, er Bad Santa bare jævnt dårlig og med statsgaranti adrig en julefilm, jeg ser igen.

Mission Julegave har jeg det på samme måde med. Man griner mest af hvor elendig en "komiker" Schwartzenegger er end alt andet og handlingen er, borset fra en herlig slåskamp imod en fordrukken og mavesur julemand, (spillet af Jim Belushi)og hans nisser, en pinsel at komme igennem. Schwarzeneggers latter gir mig stadig kuldegysninger, når jeg tænker tilbage på filmen.

Elf så jeg for nylig på TV2. Yikes!...en skuffelse af dimensioner. Kort og godt er handlingen forudsigelig i det ekstreme og Will Ferrell får aldrig rigtig mulighed til, at udfolde sine komiske evner tilfredstillende. James Caan er håbløst malplaceret i rollen som Ferrell's far. Det klær ham bestemt ikke at medvirke i sådan en type film. Komedigenren ligger bare ikke til ham som type.

Tror Du På Julemanden : Tabte også som "Scrooge" en hel del af magien ved gensynet for nylig på TV2. Bildte mig selv ind, siden sidst, at den var go' men jeg måtte jo sande efter den var slut, at den var genneført hæslig. Sirupsød og kunstig the american way.

Trapped In Paradise : Tam og rodet "Komedie" der ikke helt ved hvor den vil hen med sin historie. Nicolas Cage og Jon Lovitz spilder tiden i det her forkrampede nonsens.

Bossen og Bumsen ligger sidst, ikke fordi den er dårligst eller dårlig i det hele taget, men ganske enkelt fordi jeg intet kan huske fra den film. Er nok cirka 12 år siden jeg har set den.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 filmz-grev_michal 17 år siden

Min top 3 er ikke engang på listen:

1: It's a Wonderful Life

En tidløs klassiker, selvom hovedgenren i den er drama har den sine komiske øjeblikke.

2: Miracle on 34th Street

Endnu en klassiker fra 40'erne

3: A Christmas Story

En sød julekomedie af Bob Clark fra først i 80'erne.

4: Home Alone/Alene hjemme

Ja hvem kan ikke huske Macaulay ;-)

5: Trading places/Bossen og bumsen

Egentlig ikke en julefilm som sådan, men også en sød lille film der kan ses igen ;-)

Gravatar

#16 NightHawk 17 år siden

# 15 -

Hvis It's a Wonderful Life gælder som komedie, ville jeg da også placere den et sted imellem Alene Hjemme og Fars Fede Juleferie. Men jeg har nu altid mere set den som et drama end en komedie, også selv der er en hvis humor tilstede. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17 morten300 17 år siden

Hvor er Die Hard på listen?
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#18 inflector 17 år siden

Die hard kan vel dårligt kaldes en komidie, selvom den da har dens sjove momenter.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#19 Hal60 17 år siden

Fars fede juleferie, efterfulgt af Bad Santa og Alene Hjemme.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#20 filmz-Scarface 17 år siden

DIE HARD!!!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008

Skriv ny kommentar: