• "The Big Lebowski"
    27%
  • "The Lost World: Jurassic Park"
    18%
  • "Hannibal"
    16%
  • "Magnolia"
    11%
  • "Boogie Nights"
    10%
  • "The Forgotten"
    5%
  • Anden film
    5%
  • "The Hours"
    3%
  • "Far from Heaven"
    2%
  • "Short Cuts"
    2%
  • "Safe"
    1%
  • "An Ideal Husband"
    0%

Stemmer i alt: 1053

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 jesperhp 17 år siden

TBL! En god præstation, og uden tvivl verdens sjoveste film :D
Gravatar

#32 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#31: Agree, helt klart den sjoveste film, jeg kan komme i tanke om :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#33 Kalle Ferm 17 år siden

The dude abides.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#34 filmz-gentlemanfinn 17 år siden

Holder også på The Big Lebowski. Dog forstår jeg ikke hvordan nogen kan finde på at stemme på The Forgotten hvor hun spiller så skræmmende dårligt.
Gravatar

#35 The Duck 17 år siden

The Big Lebowski, fordi det ikke bliver meget bedre.
Gravatar

#36 filmz-pandora 17 år siden

Well, i det mindste er det da godt at vide, det ikke var ment alvorligt. Hvem ved med alle de skøre mennesker, der sidder inde og ser film hele dagen og udvikler en unaturlig fanatisme til en skuespiller

I see. Jeg havde lidt glemt, at det faktisk kan være alvorligt ment når folk taler som Dolph, og ja, nu du siger det, så er det jo egentlig ret hyppigt at fx. anmeldere herinde får en overfusning i den tone, som er dybt serisøt ment (måske?). Men: Jeg er ikke én af dem...mit udfald var nok mere en parodi på en af dem. Så at sige. Men se, det fik da folk til at tænke over, hvordan de stemte, i stedet for bare at knalde til på TBL fordi de synes den er fed...? :)

At alle så stemmer på den alligevel er en anden sag, og ja, både JM's rolle OG filmen er da også cool. Al respekt for det, og hver sin smag.

(Hvad der lige motiverer til at stemme Lost World er måske mere mystisk...)

Mht. Far from Heaven: Det er mystisk. Jeg burde elske den film, men gør det ikke rigtigt...synes, den kører for meget i ring, og at historien er for løs i sin intention. Og - tør jeg sige det - den lægger sig for meget an på Moores skuespil, hvilket ikke kan trække hele læsset med at holde interessen fanget i sidste ende. Synes jeg.

Safe - den må jeg se!
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#37 NightHawk 17 år siden

Stemte på Magnolia og ellers ser min liste, som gælder både for bedste film og præstation således ud :

2.An Ideal Husband
3.The End of the Affair
4.Cookis Fortune
5.Vanya On 42. Street
6.The Big Lebowski
7.Hannibal
8.The Forgotten
9.Boogie Nights
10.The Shipping News

Har ikke set hverken Short Cuts, eller The Hours endnu.

# 26 -

Jeg er så af den mening, at Safe er den helt klart dårligste af hende seriøse film. Havde i sin tid inden jeg så den også kun hørt positive ting om den, men holda kæft hvor er den film bare kedelig, irriterende og dybt frustrende, ved det at den går så ufattelig langsomt i sit tempo, med en historie der i forvejen er ret enkel. Da Moore så blir instaleret på "kur-stedet" og man allerede har fået historiens budskab ind med en gigantisk grydeske, går filmen nærmest i stampe.

Moore er ok, men IMO blir man aldrig rigtig grebet af hendes allergi/psykiske problemer. Hendes figur blir meget hurtigt en ynkelig og kunstig søjle af forkrampethed.

# 36 -

Far From Heaven's historie /dilemmaer er ganske interessante, men virker også samtidig noget konstrueret og forceret i at ramme publikum med dens budskaber. Moore og Dennis Quaid virker på mig, som stive og karrikerede figurer i et univers, der til tider kan syntes at ligne en parodi på tidsperioden, i stedet for at fremstille tidsperioden. Mht. skuespillet er det, borset fra Dennis Haysbert, heller ikke fremragende, IMO. Moore spiller sin rolle i stedet for at være sin rolle og det blir i længden, ligsom filmen, underligt kunstigt at se på.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#38 jessup 17 år siden

Far from Heaven er meget kunstig - ligesom miljøet i 50'ernes forstæder - facade. Jeg kan godt forstå at ikke alle er begejstret for filmen, men at kritisere den for at være konstrueret og overfladisk er på sin vis at forkaste det meste af præmissen og dens filmiske ophav (bl.a. Sirk). Jeg mener at det stort set er det samme som at sige at Svansson spiller dårligt i Sunset Blvd.

Safe er en ret åben film hvor de gyldige fortolkninger står i kø. Det giver for nogle en utilfredsstillende oplevelse uden sammenligning i øvrigt kan man sige det samme om Man Bites Dog hvor fortolkningerne også "står i kø".
This is just until June
Gravatar

#39 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#38: Og hvad er der nu galt i at forkaste Detlef Sierck? ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#40 jessup 17 år siden

du er ved at forkaste din familie - pas på! - i wouldn't have too pull u back in.
This is just until June

Skriv ny kommentar: