• Armageddon
    26%
  • Titanic
    22%
  • The Day After Tomorrow
    13%
  • 2012
    11%
  • Deep Impact
    6%
  • The Towering Inferno
    6%
  • Anden katastrofefilm
    5%
  • S.O.S. Poseidon kalder (1972)
    3%
  • Twister (1996)
    3%
  • The Perfect Storm
    3%
  • Knowing
    2%
  • Poseidon (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1552

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-Bruce 14 år siden

Puha, hvis det er denne liste, så er det svært. Det kommer jo an på, hvorledes man definerer en katastrofefilm.

Men af de nævnte

Knowing!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 duuk74 14 år siden

Helt klart Knowing (vi må stå sammen her Bruce) :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#33 filmz-Bruce 14 år siden

#32 Vi ligger over nedryknings zonen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 bobafettich 14 år siden

THE ROAD, så den igår, slår alt andet crap på denne liste....
Posseidon fra 1972, er også en fin film........
Gravatar

#35 mr gaijin 14 år siden

#31 Ja, ok, hvis "Wall-E" også hører under katastrofe-genren, så er min aversion ikke nær så kraftig. Men jeg vil nok ikke sætte den i den kategori. Som du siger, er det et definitionsspørgsmål.

Min definition på en katastrofefilm er en masse larm og råben og skrigen på soundtracket i et par timer, mens en masse CG-scener viser bygninger, der falder sammen, mens b- eller c-liste skuespillere læse klichefyldte, melodramatiske replikker. Lidt ligesom at se et lille barn smadre en by bygget med legoklodser med sine legetøjsbiler. Resultatet er som regel en masse gaben fra min siden.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#36 Patriarch 14 år siden

mr gaijin (35) skrev:

Min definition på en katastrofefilm er en masse larm og råben og skrigen på soundtracket i et par timer, mens en masse CG-scener viser bygninger, der falder sammen, mens b- eller c-liste skuespillere læse klichefyldte, melodramatiske replikker. Lidt ligesom at se et lille barn smadre en by bygget med legoklodser med sine legetøjsbiler. Resultatet er som regel en masse gaben fra min siden.


Jeg kan sagtens følge dig. Jeg kedet mig bravt under 2012. Men f.eks. Deep (Depp?) Impact synes jeg er ret rørende. Titanic synes jeg også er en god film. Med andre ord synes jeg der er ret væsentlig forskel mellem hvor vellykkede og/eller kedelige de er.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 mr gaijin 14 år siden

#36 Det er selvfølgelig en temmelig grov generalisering af genren, og der findes naturligvis undtagelser.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#38 Buzz 14 år siden

The core
Gravatar

#39 daneimp 14 år siden

Helt klart Armageddon! Og hvor er det fedt at en Michael Bay film endelig ligger øverst og ikke fra Filmz' side er nedgjort på forhånd - stor ros der! Det manglede bare ;)
Gravatar

#40 Buzz 14 år siden

Det bliver Independence Day fra min side

Skriv ny kommentar: