-
Saving Private Ryan36%
-
Full Metal Jacket13%
-
Dommedag nu12%
-
Black Hawk Down12%
-
Platoon7%
-
Anden film5%
-
The Hurt Locker3%
-
The Thin Red Line3%
-
We Were Soldiers3%
-
Kellys helte2%
-
Broen over floden Kwai1%
-
Patrioten1%
-
Den længste dag1%
-
Ærens vej1%
-
Ærens mark0%
-
War Horse0%
Stemmer i alt: 1901
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 Ispep 12 år siden
Troede du var åben? Nu er jeg i tvivl igen :D
#72 Neranders 12 år siden
Jeg tillader mig lige at tilføje Grave of the Fireflies, trods den er en animationsfilm, er en film man ikke skal snyde sig selv for, hvis det er antikrigsdramer, man vil se.
"That's rough, buddy."
#73 Ispep 12 år siden
#74 BN 12 år siden
Gammeldags krigsfilm kan godt være underholdende, så i den forstand kan jeg godt se dem, hvis jeg bliver indlagt til en af slagsen. Men det er tomme kalorier, og jeg er vildt utålmodigt, når jeg ser dem - mit hjerte banker for andre typer film. Derfor er jeg holdt op med at se dem - især på grund af deres tendens til at glorificere, romantisere og bagatellisere KRIG.
Jeg er åben for kvalitet, og da krigsfilm ikke har "lige dét" der tiltaler mig, er der jo ingen grund til at spilde min tid.
Åbenhed er ikke lig med at være åben overfor makværk eller ligegyldigheder - åbenhed er at spejde efter nye filmoplevelser.
#75 Ispep 12 år siden
Måske søger du krigsfilmene alle de forkerte steder? Der er nævnt en række glimrende krigsfilm fra flere brugere, inkl. mig, som slet ikke går ind under kategorien: glorificerende, romantiserende og lign, men stærke film, der på hver sin måde takler emnet.
Hvem snakker om det? Du kan ikke vide før du ser dem, og dem der hidtil er blevet anbefalet her på siden, burde du tjekke ud. Hvis du altså ikke har set dem før.
#76 Ispep 12 år siden
Army of Shadows
Where Eagles Dare
Untergang
All Quiet on the Western Front
Grand Illusion
The Pianist
Das Boot
Patton
Germany Year Zero
The Big Red One
Three Kings
No Mans Land
Savior
Triage
Tigerland
Walt With Bashir
Jarhead
m.fl.
#77 BN 12 år siden
Army of Shadows - har jeg ikke set færdig, men vil gerne
Where Eagles Dare - har jeg set (6/10)
Untergang - har jeg set (9-10/10) ... filmen er på min Top 200!
All Quiet on the Western Front - har jeg set (7/10)
Grand Illusion - har jeg set, men det er længe siden (?/10)
The Pianist - har jeg set (10/10)
Das Boot - har jeg set (6/10)
Patton - har jeg set (5/10)
Germany Year Zero - har jeg ikke set
The Big Red One - vil jeg gerne se
Three Kings - har jeg været i gang med at se, men jeg mistede interessen og slukkede
No Mans Land - vil jeg meget gerne se
Savior - har jeg set (9/10) ... filmen er på min Top 200
Triage - har jeg ikke set
Tigerland - har jeg ikke set, men vil gerne
Walt With Bashir - har jeg ikke set
Jarhead - kunne ikke fænge mig, så jeg slukkede
Som du kan se, er det anti-krigsfilm eller film der viser krigens negative sider, der rammer plet hos mig.
Det gør JEG - altså i min konklusion vedrørende de fleste krigsfilm.
Som du se her ovenfor, har jeg set, har prøvet at se eller indstillet på at se de fleste af dem folk anbefaler.
Det var vist godt, at du lige fik dén sætning med. hehe
#78 Batsy 12 år siden
#79 Ispep 12 år siden
Så 8 stykker, du ikke har set, samt flere har du slukket for (dårlig stil) :D
Men pointen var også, at disse på ingen måde glorificerer noget eller romantiserer, hvilket var sagens kerne. At nogen ikke fangede dig, er en anden snak.
#80 BN 12 år siden
En for mig vigtigere pointe er, at disse film simpelthen ikke er gode nok. En film bliver ikke automatisk god i mine øjne, bare fordi den er negativ overfor krig. 'Hamburger Hill' var f.eks. noget værre makværk.