• Qui Gon Jin og Obi Wan vs. Darth Maul (Den usynlige fjende)
    20%
  • Anakin vs. Obi Wan (Sith-fyrsternes hævn)
    16%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Jedi-ridderen vender tilbage)
    15%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Imperiet slår igen)
    14%
  • Yoda vs. Darth Sidious (Sith-fyrsternes hævn)
    10%
  • Anakin, Obi Wan og Yoda vs. Count Dokuu (Klonernes angreb)
    7%
  • Jeg kan ikke lide Star Wars
    5%
  • Obi Wan vs. Darth Vader (Stjernekrigen)
    5%
  • Ved ikke
    4%
  • Obi Wan vs. General Grievous (Sith-fyrsternes hævn)
    3%

Stemmer i alt: 2729

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Hr. Nielsen 12 år siden

Business Monkey (55) skrev:
Vi er blot vant til at ophøje historien fordi den er så dominerende i vores kultur.
Det kan du såmænd nok have ret i. For mig er det sådan med historien, at det hænger helt sammen med hvordan den fortælles og hvor elementerne skal spille sammen omkring dette, så jeg fænges, mere end at det nødvendigvis kræver en 'overraskende, intelligent, twistet etc.' Det synes jeg ofte opstår indirekte, hvis det lykkes filmfolkene at få de enkelte dele til at svinge sammen. Lidt firkantet skrevet, men der er vi også inde på noget, hvis nuancer for mig er eller kan være så mange, at det ville kræve en længere afhandling at komme rundt om emnet:)

SIR Ridley Scott (58) skrev:
den faktisk mere end 2 timer lang og ikke et sekund for meget.
Enig!

SIR Ridley Scott (58) skrev:
At tænke sig, at jeg boede ved siden af parken her i sommers og gik igennem uden at tænke over den scene
Jeg har stået (og siddet) der og tænkt søde tanker. Alene af den grund måtte jeg derind (selvom den i filmen naturligvis ikke er optaget der).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#62 Richard Burton 12 år siden

Thomas E. Nielsen (61) skrev:
Jeg har stået (og siddet) der og tænkt søde tanker. Alene af den grund måtte jeg derind (selvom den i filmen naturligvis ikke er optaget der).

Så fik jeg det lidt bedre :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#63 PedeMeister 12 år siden

EP. 1 Vs. Darth Maul, selvom der også er et par andre næsten lige så gode.

Den dårligste duel mener jeg til gengæld er Palpatine vs. Jedi (Ep. 3). En, to, tre og så er der kun en tilbage (Samuel). Hvad skulle de dårlige closeups til for og hvorfor måtte de ikke dø på en federe måde? Kast dog med nogle ting, brug Force Push eller bare sæt lidt ordenligt tempo i kampen.
Jeg synes også kampen i arenaen i ep. 2 kunne have været foruden de skrig og skrål fra diverse Jedi's.
Gravatar

#64 doom WAD 12 år siden

BN (5) skrev:
Jeg kan ikke lide Star Wars.

He
Gravatar

#65 doom WAD 12 år siden

Der mangler et par kampe. Fx Darth Samuel og Co vs Darth Ian
Gravatar

#66 doom WAD 12 år siden

Nogen der har set den originale sketch til Darth Varehus, hvor han var en meget ung knægt med hvid hud og røde dreadlocks? Blev forkastet da den var for uhyggelig til det unge publikum. Og han VAR virkelig mere uhyggelig en det rødsorte skatbræt.
Gravatar

#67 doom WAD 12 år siden

PedeMeister (63) skrev:
EP. 1 Vs. Darth Maul, selvom der også er et par andre næsten lige så gode.

Den dårligste duel mener jeg til gengæld er Palpatine vs. Jedi (Ep. 3). En, to, tre og så er der kun en tilbage (Samuel). Hvad skulle de dårlige closeups til for og hvorfor måtte de ikke dø på en federe måde? Kast dog med nogle ting, brug Force Push eller bare sæt lidt ordenligt tempo i kampen.
Jeg synes også kampen i arenaen i ep. 2 kunne have været foruden de skrig og skrål fra diverse Jedi's.

Enig i alles
Gravatar

#68 Riqon 12 år siden

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#69 Richard Burton 12 år siden

Star Wars i ét billede
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#70 PederLyager 12 år siden

Jeg er lidt overrasket over at se, hvor langt oppe kampene fra prequelsene ligger. Men er nok også stærkt afhængig af, hvad man lægger vægt på, når man skal vælge en "god lyssværdskamp". Altså om man vil berøres følelsesmæssigt, eller om man er tilfreds med en god gang action. Hver sin smag :)

For jeg synes generelt prequelsene plot- og følelsesmæssigt ligger langt fra kampene i de gamle film. Jeg bliver 100x mere revet med af Darth Vader og Luke Skywalkers psykologiske spil i Empire Strikes Back (som jeg har stemt på) end den (efter min mening) overkoreograferede "Qui Gon Jin og Obi Wan vs. Darth Maul"-kamp, som fører afstemningen med en lille margen her :) Hvis jeg skulle vælge en kamp fra de nye film skulle det nok være den mellem Anakin og Obi Wan fra Episode 3, da den til dels formår at kombinere den psykologiske og følelsesmæssige nerve fra de første film og den tempofyldte action fra de senere. Synes dog samtidig også den trækker liiiige lidt for langt ud og derfor er tæt på at blive kedelig til sidst.
Film-elsker

Skriv ny kommentar: