• Qui Gon Jin og Obi Wan vs. Darth Maul (Den usynlige fjende)
    20%
  • Anakin vs. Obi Wan (Sith-fyrsternes hævn)
    16%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Jedi-ridderen vender tilbage)
    15%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Imperiet slår igen)
    14%
  • Yoda vs. Darth Sidious (Sith-fyrsternes hævn)
    10%
  • Anakin, Obi Wan og Yoda vs. Count Dokuu (Klonernes angreb)
    7%
  • Jeg kan ikke lide Star Wars
    5%
  • Obi Wan vs. Darth Vader (Stjernekrigen)
    5%
  • Ved ikke
    4%
  • Obi Wan vs. General Grievous (Sith-fyrsternes hævn)
    3%

Stemmer i alt: 2729

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Takeshi_K 12 år siden

Helt klart Yoda vs. Darth Sidious. Jeg gik da helt amok i biografen, da Yoda skulle til at kæmpe. Og den skuffede ikke!
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 12 år siden

Det er ikke den bedste film (heller ikke den værste). Men den har den flotteste og efter min mening mest medrivende duel. Jeg snakker naturligvis om Luke Skywalker vs. Darth Vader fra Return Of The Jedi.

Som nummer to, ganske tæt på befinder sig Luke Skywalker vs. Darth Vader fra The Empire Strikes Back. Den er dog lige så ikonisk pga scenen hvor Darth Vader afslører sig overfor Luke. Den scene sad i mig i flere år efter jeg som barn så filmen i biografen med min far. Jeg var så ulykkelig, kunne slet ikke fatte at det kunne være sandt:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 HelmerJ 12 år siden

Luke Skywalker vs. Darth Vader i Jedi

På anden pladsen kommer, for mig, Qui Gon & Obi vs Maul Jeg var blæst tilbage i stolen da jeg i sin tid så det i bio. Et helt nyt greb på hvad der var muligt i lyssværdskamp, bla de forskellige stilarter
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#4 davenport 12 år siden

+ på RotJ
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 BN 12 år siden

Jeg kan ikke lide Star Wars.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 moulder666 12 år siden

#5 heh.

Personligt kan jeg virkelig godt lidt Obi Wan mod General Grievous. Der er ingen tvivl om, at der er mere følelsesmæssigt investeret i de ældre film, men når vi taler rent effektmæssigt og actionmæssigt, så blæser den kamp imo bare fra de andre.

Bl.a. scenen hvor Grievous går hen mod Obi Wan mens hans lyssværd roterer og skærer ned igennem gulvet er simpelthen genial!

Derimod forstår jeg virkelig ikke, hvad folk ser i kampen mellem Yoda og Darth Sidious - magen til grøn hoppebold!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 Kruse 12 år siden

Jeg stemte på Luke Skywalker vs. Darh Vader (Return of the Jedi). Det er en fantastisk scene, og den lyssværdsduel, hvor der får mig er mest på spil. Det er den kamp hvor jeg er mest engageret i de kæmpende karakterer og udfaldet af kampen, og hvor hele eksekveringen af scenen er fantastisk. Den er efter min mening i stor modsætning til den koreograferede "dans" som Darth Maul-kampen er.

Den jeg bedst kan lide fra de nye film må nok være Yoda vs. Darth Sidious, hvilket blandt andet skyldes stedet det finder sted i(The Imperial Senate), og måden de har integreret omgivelserne i kampen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 Zombi 12 år siden

Selvom jeg holder langt mere af den originale trilogi, må jeg indrømme at lyssværdskampem med Qui Gon Jin og Obi Wan mod Darth Maul står som en af seriens absolut stærkeste, så den fik faktisk min stemme.

At jeg så på stort set samtlige andre punkter ser den nye trilogi som et makværk er en anden diskussion. ;P
Gravatar

#9 Twister 12 år siden

For mig er den bedste lyssværskamp, Qui-gon Jin, Obi-Wan Kenobi vs. Darth Maul fra The Phantom Menace. Kampen er eminent koreograferet og og ENDELIG ser vi en Jedi direkte tabe sin duel mod en Sith, idet at Darth Maul formår at dræbe den ene af sine modstandere. Dette gør at Maul fremstår som en langt større trussel og samtidig er hans design og make-up så ubeskriveligt fedt lavet.

Læg dertil at duellen har det klart fedeste soundtrack lagt over sig, and we have a winner.

På en tæt anden plads kommer Luke Skywalker vs. Darth Vader fra Empire Strikes Back. Den har en fantastisk scenografi og klimakset er genialt. Scenen der gjorde Vader endnu mere frygtindgydende end han var i forvejen og samtidig tilføjede en hel del til forholdet mellem helt og skurk.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 12 år siden

Thomas E. Nielsen (2) skrev:
Det er ikke den bedste film (heller ikke den værste). Men den har den flotteste og efter min mening mest medrivende duel. Jeg snakker naturligvis om Luke Skywalker vs. Darth Vader fra Return Of The Jedi.

Som nummer to, ganske tæt på befinder sig Luke Skywalker vs. Darth Vader fra The Empire Strikes Back. Den er dog lige så ikonisk pga scenen hvor Darth Vader afslører sig overfor Luke. Den scene sad i mig i flere år efter jeg som barn så filmen i biografen med min far. Jeg var så ulykkelig, kunne slet ikke fatte at det kunne være sandt:)

Helt enig! På tredjepladsen er den fra The Phantom Menace... ikke en supergod film - men awesome kamp! Derimod er jeg ikke helt med på Yoda-kampen. Den var sjov første gang, men jo mere jeg tænker over den, des mere kan jeg ikke lide den. Den er på sin vis alt for komisk i mine øjne, og mangler det følelsesmæssige aspekt som de tre førnævnte har.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: