• "Den sjette sans"
    52%
  • "Unbreakable"
    17%
  • "Signs"
    10%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    7%
  • "The Village"
    6%
  • Hvem er M. Night Shyamalan?
    6%
  • "Lady in the Water"
    2%

Stemmer i alt: 1536

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 MTK 17 år siden

Stemte 'Unbreakable', men deler slet ikke de flestes had til The Village, synes den var ganske effektiv.
Gravatar

#32 filmz-gofferoffer 17 år siden

Unbreakable er klart den bedste film, Shyamalan har lavet. Den seneste film var klart den værste, han har lavet, men har altid godt kunnet lide Signs og The Sixth Sense. Da jeg først så The Village i biografen, var jeg dybt skuffet, men den blev bedre ved andet gensyn - mest støttet af det fantastiske score af James Newton Howard.

Glæder mig desuden til The Happening. Har læst scriptet, og det er en interessant historie, selvom jeg måske godt kunne forestille mig, at nogle ikke ville kunne lide det.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#33 filmz-DocDoom 17 år siden

#31: Enig.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#34 deathlikesilence 17 år siden

[X] Jeg bryder mig ikke om hans film

Ikke at jeg synes at han ellers hans film er decideret dårlige... men genial er de/han heller ikke. imo
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#35 stein 17 år siden

Unbreakable.
Gravatar

#36 evermind 17 år siden

Unbreakable - tæt fulgt at Den Sjette Sans.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#37 BN 17 år siden

#31:

Også enig. ... Jeg kan så til gengæld ikke specielt lide nogen af de andre film, Shyamalan har lavet... men derfra og til at hade dem er der nu langt. Manden kan absolut sit film-håndværk, og jeg følte mig da jævnt godt underholdt af "Unbreakable", omend jeg ikke vil betegne den som mere end seværdig.

Har bestemt mig for at købe min første Shyamalan-film, og det bliver "The Village", fordi den både anden, tredje, fjerde, femte og sjette (o.s.v.) gang kan ses for sin stærke kærligheds-historie og/eller sin pointe om - SPOILER!!! - at det er menneskeligt, men nok ikke praktisk muligt at flygte fra en ond og voldelig verden. De menneskelige konflikter og risikoen for at nogen begår uret mod andre, er allestedsnærværende, jf. forældrenes bedrag overfor deres børn og jalousi-drabsforsøget.

Med andre ord er der meget andet end det store overraskelsesmoment der gør filmen god.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#38 nygaardpetersen 17 år siden

#32 - Hvad kommer "the happening" til at handle om ? Har ikke hørt om den.

#37 - enig med de synspunkt på "the village". Er nu også vild med hans andre film (med undtagelse af "lady in the water".
Gravatar

#39 chandler75 17 år siden

# 38

Iflg. IMDb: A paranoid thriller about a family on the run from a natural crisis that presents a large-scale threat to humanity.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#40 Skeloboy 17 år siden

Hehe, stemte Hvem er han, men det er måske lidt forkert, eftersom jeg sagtens kender til alle de andre film. Synes der altid burde være en option, der hedder: Har kun set en eller få af hans film.

Har nemlig kun set Den Sjette Sans

Skriv ny kommentar: