• "Jurassic Park"
    70%
  • "The 13th Warrior"
    8%
  • "Rising Sun"
    8%
  • "Westworld"
    6%
  • Anden film
    3%
  • "The Andromeda Strain"
    2%
  • "The First Great Train Robbery"
    1%
  • "Coma"
    1%

Stemmer i alt: 1175

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Yoda 18 år siden

Jeg valgte "Jurassic Park".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 filmz-Daedalos 18 år siden

Jurassick Park.. Genial og storslået film, klart den bedste film i den poll der. Så den lige igår :D

#3 filmz-Cyberdog 18 år siden

JP - har også læst bogen.
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#4 Bates 18 år siden

Jeg stemte også "Jurassic Park". Flot film.
Gravatar

#5 filmz-æsop 18 år siden

jurrasic park - stor filmoplevelse hvis man er en lille snotunge i folkeskolen, hvor dinosaurer er så superfede

and shit

ellers var asbjørn griis optræden i 13th warrior da også fin - men ikke stor filmoplevelse
No Luke, I am your father
Darth Vader
Gravatar

#6 Kalle Ferm 18 år siden

JP og dens bogefterfølger Lost World er begge eminente. :) Kunne de dog blot have fulgt historien mere i Lost World filmen ville den have været meget bedre. :)

The 13th warrior er vist en af de ringeste film jeg nogensinde har set (dog måske overgået af Serenity, sorry Kadann)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#7 The Insider 18 år siden

Hverken "Westworld" eller "Coma" kan kaldes "filmatiseringer", eftersom de ikke er baseret på bøger af Crichton ("Coma" var endda baseret på en anden forfatters bog, og "Westworld" blev skrevet med en film som mål). Men "Jurassic Park" er da klart den bedste Crichton-film efter min mening (sandsynligvis fordi Crichton for en sjælden gangs skyld fik lov til at medforfatte manuskriptet, ligesom på "Solen Stiger"). Har læst snart alle mandens bøger, og det er ærgerligt, at hans værker - ligesom Stephen Kings - ikke rigtig synes at kunne oversættes til film.

"Sphere" er hans bedste roman, efter min mening, men sikke dog en slap film. "Lost World" (som Kalle Ferm også siger) var en fremragende bog, men den blev også slagtet på film. Og hvem kan glemme klassikere som "Congo", "Timeline" og "Twister" (hvor "Twister" nu også er en af de Crichton film, som ikke først var en roman)? Øv.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Ikari 18 år siden

#7 Enig, "Sphere" er nok hans bedste bog. Damn, hvor jeg krummede tæer, da jeg så filmen, der selvfølgelig ødelagde mange af bogens store overraskelser.
Gravatar

#9 dvjik 18 år siden

#7 Sphere er en af mine favoritbøger, men han er begyndt at falde af på den, på det senseste.

Anyways "Jurassic Park" er den bedste filmatisering.

Jeg kan godt lide, at han tager viden og gør det muligt for alle at forstå.
Gravatar

#10 davenport 18 år siden

Han er superfed, og ja, Sphere er en pageturner af format. Man kunne slet ikke råbe min far op, da jeg lånte ham den.
(Dets mere skuffende at se filmen)

Stemte JP, fordi jeg synes den har SÅ meget i sig. Også teknologien, som man aldrig havde set før. Jeg var i hvert fald imponeret dengang i biografen..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: