• "Heat"
    48%
  • "Collateral"
    23%
  • "The Last of the Mohicans"
    10%
  • "The Insider"
    8%
  • "Miami Vice"
    7%
  • "Ali"
    4%

Stemmer i alt: 1319

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Benway 18 år siden

Stemte "Heat" som noget nær den perfekte kriminalfilm, men der er helt sikkert mange gode. "Manhunter" har jeg også en svaghed for. Selvom den mangler den starpower som "Red Dragon" besidder, synes jeg stadig den er betydelig bedre, og langt mere foruroligende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#4 - Kom nu... prøv igen. Vis at du rent faktisk kan skrive noget, der giver mening, og at vi andre ikke har spildt vores skattepenge på din folkeskoleundervisning. ;-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

#23 18 år siden

22: Det er en simpel stavefejl. Mann er for nylig blevet adlet af den engelske dronning. Der skulle stå: Michael Mann er en Lord.
Gravatar

#24 Winniepooh 18 år siden

Jeg valgte Collateral, men vaklede mellem den og Heat.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#25 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Heat får også min stemme. Det er Manns ubetingede hovedværk, der opsummerer alle de gennemgående tematiske, stilistiske og produktionsmæssige træk i hans oeuvre. I mine øjne en stort set perfekt film.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#26 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#23 - Hehe, okay, den køber jeg :-)
Gravatar

#27 wiseguy 18 år siden

Valget stod imellem Heat og The Last of the Mohicans. Min stemme faldt til sidst på mohikaneren, da det nok er een af de film, der har fundet vej til mine afspillere flest gange og som jeg bare aldrig bliver træt af at se igen.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#28 jessup 18 år siden

Hvis jeg tentativt skulle nævne en svaghed i Heat så må det være Pacinos kones karakter - ikke skuespilleren men karakteren. Det der irriterer mig lidt er hendes meget velartikulerede observationer af Pacino. Jeg forstår hendes funktion men flere af hendes dialoger er "too much on the nose" især når man har set filmen et par gange.
This is just until June
Gravatar

#29 pulse83 18 år siden

Stemte Heat, men stemmen kunne snildt være gået til Collateral. To fremragende film, med en by-stemning der ikke er set magen til. Specielt Collateral fanger stemningsmæssigt nattelivet i en storby til rent UG/13/A+.

The Insider så jeg for en del år siden og syntes at den var ganske god. Ali stinker. Mohicans og Miami Vice har jeg aldrig set.
Excuse me, Flo!

#30 18 år siden

#28:

Jeg måtte til gengæld se Heat ca. fem gange, før det gik op for mig, at den unge pige, som politiet finder myrdet ved nogle skraldespande, vist ikke er den samme, som møder "the grim reeper" i form af Waingro. Det er ikke særligt tydeligt fremstillet.

Indtil jeg fandt ud af det, tænkte jeg altid, at det var da lidt af et sammentræf, at Hannah får begge disse sager.

Men Heat er på min personlige top 20 over bedste film nogensinde.

Skriv ny kommentar: