• "Heat"
    48%
  • "Collateral"
    23%
  • "The Last of the Mohicans"
    10%
  • "The Insider"
    8%
  • "Miami Vice"
    7%
  • "Ali"
    4%

Stemmer i alt: 1319

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 dolphinfriendly 18 år siden

#69 Jeg kan ikke fordrage "Schindler's List", men synes derimod "Heat" er utroligt dragende og spændende. "Heat" er af de film jeg ikke brød mig om for ti år siden, men jeg fik virkeligt øjene op for den ved et gensyn for to-tre år siden. Måske skal et gensyn til, hvem ved. ;)

Gravatar

#72 jesperhp 18 år siden

Heat! Så den på dr, da den var der sidste weekend - fed film!

#73 18 år siden

65-68:

Nej, Guf, det er ikke en joke, Hvis man ser den med de rigtige briller på, så er den fyldt med stor humor. Eksempler:

De mest åbenlyse er dem i selv er inde på:

1) TV-scenen, hvor Ralph får at vide, at han kan bolle konen og hænge ud i Hannahs postmodernistiske hus, men at han IKKE kan få lov at se på hans TV.

2) TV-scenen, hvor Hannah stopper ud for nogle homies og sparker TV-et ud.

Men der er mange andre ting, der først åbenbarer sig, når man giver filmens humor en chance:

3) Hele Hannah's cool laid back memik, fx. da han råber til Charleenes elsker, at Charleene har en "greeeeat ass, and you've got your head all the way up it", og da han råber til brungtvognsforhandleren "don't waste my mother fucking time", eller da Charleenes elsker siger "Who?" og Hannah svarer: Wooooh? Are you a fucking owl?"

4) Chris' overdrevede raserianfald, da han smadrer sine egne glas-ting.

5) Ted Levines drevende sydstats-tone, fx. da han fortæller, hvordan vagterne i pengetransportbilen blev aflivet "baaaang baaaang baaaang" og da han bestiller en "block on 5th and Figaroura" er det vist.

6) I det hele taget de forskellige karakteres totale coolness, både Tom Sizemores, Al Pacinos, Kilmers, Voigts og DeNiros.

7) Den måde Van Zant spjætter helt hysterisk på, at Niell smider en stol gennem hans panoramarude.

8) Hele den måde, hvorpå Niell bestemmer, hvordan Chris og Charleene skal køre deres forhold på.

9) Chris ligegyldige ansigtsudtryk, da han afhenter sprængstoffer hos en leverandør i starten.

10) Da den sorte chauffør skubber den klamme grillbar-ejer ned mellem gryderne og smider sit arbejdshue.

Der er mange små ting i Heat, der er pissemorsomme, hvis man først ser filmen med de briller på. En af mine venner og jeg har sætter en stor ære i at finde nye sjove ting i Heat.
Gravatar

#74 pulse83 18 år siden

#73 Jeg må sige at jeg er uenig. Javist, man får da måske et lille smil på læben ved nogle af de nævnte scener, men langt fra store grin som i en regulær komedie. Så jeg må indrømme at jeg ikke syntes at der er nogen scener i Heat der er "pissemorsomme". Men det er selvfølgelig bare min mening. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#75 b e c h 18 år siden

Jeg er helt enig i at det "kun" rækker til et smil på læben, hvilket dog fungerer fint for mig da det afholder Heat fra at blive alt for grav-alvorlig.

Jeg mener desuden at "pissemorsomme" scener ville virke totalt malplaceret i en film som Heat, det ville i hvert fald rive mig ud af det univers som filmen meget fint bygger op.

#76 18 år siden

74-75: Igen: Det kommer an på, gennem hvilke briller man vælger at se filmen. Heat er en af mine yndlingsfilm, og jeg ser den selvsagt primært som en spændingsfilm. Men som sagt har jeg sammen med en kammerat fundet en humoristisk vinkel i filmen, som vi har haft stor morskab af. Jeg forventer bestemt ikke, at andre skal finde det lige så sjovt.
Gravatar

#77 b e c h 18 år siden

Hmm.. Gå til optikker med de briller!

#78 18 år siden

77: Konstruktivt. Gør det selv.
Gravatar

#79 filmz-jonasgr 18 år siden

Manden har lavet et par gode film. De bedste er efter min mening Collateral, The Insider og Heat.

Jeg stemte på Heat da den eftersigende er bygget på en sandfærdig historie og fordi den tager en vigtig problemstilling op.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#80 filmz-jonasgr 18 år siden

#79 Jeg mente The Insider og ikke Heat.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: