• Moulin Rouge!
    18%
  • The Nightmare Before Christmas
    17%
  • Sweeney Todd - Den djævelske barber fra Fleet Street
    13%
  • The Phantom of the Opera
    10%
  • Anden musical
    10%
  • The Sound of Music
    8%
  • The Wizard of Oz
    7%
  • Singin' in the Rain
    5%
  • Dancer in the Dark
    3%
  • Mary Poppins
    2%
  • West Side Story
    2%
  • My Fair Lady
    1%
  • Cabaret
    1%
  • Evita
    1%
  • All That Jazz
    1%
  • Meet Me in St. Louis
    0%

Stemmer i alt: 1100

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Highland Park 15 år siden

#30: Af hjertet tak. :D
(Du har vist ikke haft godt af at overvære vandtortur i "Fangerne på fortet"!)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 Skeloboy 15 år siden

#23 - hehe, ja, prædisponeret, men det er man vel altid?...en ny Uwe Böll-film, en ny American Pie-film osv...og det behøves jo slet ikke være negativt, men i en eller anden grad er man altid forudindtaget...siger jeg som menneske, filmelsker og historiker;)
Gravatar

#33 elwood 15 år siden

#31 tro mig det var ikke vandtorturen jeg tog skade af, men den elendige CGI de brugte til de der "dværge"

Der er masser af tid!

Porten lukker om lidt!

Argg det sku da Ole Ernst!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#34 Highland Park 15 år siden

#32: Den er svær at kommentere uden at komme til at lyde hellig, men jeg skal da gøre et forsøg.
Med "prædisponeret" mener jeg, at man har en række negative forventninger og/eller fordomme, der farver eller ligefrem spænder ben for ens oplevelse af filmen. Naturligvis spiller ens præferencer også en betydelig rolle i den forbindelse. Det behøver selvfølgelig ikke nødvendigvis at have noget med negative forventninger og fordomme at gøre (og dette, vil jeg lige understrege, er altså ikke et personligt angreb på jer). Jeg forstår bare ikke, hvorfor man ikke skulle kunne få noget ud af f.eks. at se en film, hvor karaktererne udtrykker sig gennem sang og dans.
Selv gør jeg hvad jeg kan for at forblive åben overfor nye oplevelser. Men naturligvis er jeg nødt til at prioritere, da jeg hverken har tid eller lyst til at se alt og som så mange andre går efter de gode filmoplevelser.
Det du taler om, vil jeg vil ikke kalde at være forudindtaget men snarere, at man sætter sig lidt ind i tingene, før man vælger, hvad man vil se. Det er svært at undgå at have visse forventninger, men det er bestemt heller ikke sundt, da de i værste fald kan påvirke ens oplevelse i negativ retning.

#33: Sikke noget snyd!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 filmz-jonasgr 15 år siden

The Wizard of Oz og så synes jeg heller ikke at The Phantom of the Opera er så dårlig, men det er nok også fordi jeg godt kan lidt selve stykket. Og hvad skete der lige med alle de oscarnomineringer og vindere i 60'erne. Alene det at West Side Story kunne vinde 10 oscars er noget jeg nok aldrig kan forstå og dette er ikke fordi at det er en decideret dårlig film.

Man kunne jo lave en helt opgave omkring hvorfor musicals var så populære i 1960erne.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#36 wimmie 15 år siden

Uden tvivl Moulin Rouge fra min side - men The Nightmare before Christmas og Dancer in the Dark kommer meget meget tæt på :)

Derudover har jeg glædelige minder omkring Sound of Music fra da jeg var barn ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 elwood 15 år siden

Er det ikke historien om at folk ønskede og flygte fra hverdagen og ind i musicall'ens magiske verden, mener det er det Frank Sinatra fortæller om i That's Entertainment.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 Hive 15 år siden

Det er svært at tage sådan en poll seriøst når 'Grease' mangler på listen.
Gravatar

#39 Michael Andersen 15 år siden

#38 Anden musical.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#40 mvejen 15 år siden

Nu er jeg ikke meget for musicals, men skal det være, skal det være Rocky Horror Picture Show, så anden herfra

Skriv ny kommentar: