• Moulin Rouge!
    18%
  • The Nightmare Before Christmas
    17%
  • Sweeney Todd - Den djævelske barber fra Fleet Street
    13%
  • The Phantom of the Opera
    10%
  • Anden musical
    10%
  • The Sound of Music
    8%
  • The Wizard of Oz
    7%
  • Singin' in the Rain
    5%
  • Dancer in the Dark
    3%
  • Mary Poppins
    2%
  • West Side Story
    2%
  • My Fair Lady
    1%
  • Cabaret
    1%
  • Evita
    1%
  • All That Jazz
    1%
  • Meet Me in St. Louis
    0%

Stemmer i alt: 1100

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 elwood 15 år siden

hehe touche!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#52 ace#1 15 år siden

Nu er det blevet pointeret et væld af gange allerede, men som en sand musical-nørd vil jeg også udtrykke et højlydt: 'Hvabehvad for en fisk', over en så utroligt mangelfuld liste af musicals at vælge imellem.
Hvor er:
- Grease - nok den mest sete, og den som de fleste der per definition hader musicals, faktisk synes om... på en måde;)
- Chicago - En af de musicals der løb med en del Oscars. Bedste birolle f.eks.
- Dreamgirls - ... Bedste birolle igen...
- Hairspray - Anses af mange som værende den nye Grease.
- Highschool Musical 1, 2 + 3 - Et af de største popkultur fænomener i laaang tid.

Hairspray får min stemme... mest fordi den ikke tager sig selv seriøst - hvilket tit er en fejl i genren synes jeg.
Gravatar

#53 sluppermand 15 år siden

Ikke ligefrem min foretrukne genre, men da min bedsteforældre har fordret mig med musicals da jeg var spæd, har jeg vel sådan en slags "hate love" ting for en del af filmene. Singin' In The Rain, Cabaret og My Fair Lady må være de bedste.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#54 enfilmnørd 15 år siden

Singin' in the Rain
Den er fantastisk

Du laver sjov ikke?
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#55 lasse78 15 år siden

Hvor satan er "Jesus Christ Superstar"???? ellers for den sags skyld "Hair"???? Især JCS som på en eller anden måde har banet vej for alt hvad der kan kaldes rock musical. Burde sku være på listen :/
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#56 Michael Andersen 15 år siden

#55 Anden musical
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#57 filmz-jonasgr 15 år siden

Hvis folk kigger på den valgmulighed som i øjeblikket ligger nummer 4 på listen, så vil de se at der er en valgmulighed som hedder "Anden musical".

Nej det er ikke en musical instrueret/produceret eller hvor Anders "Anden" Matthesen på nogle måder medvirker i. Denne kategori dækker over alle de andre musicals som der ikke var plads til på listen. Jeg ved ikke helt præcist hvor mange musicals der er blevet produceret igennem historien, men jeg vil gætte på at det er mere end en 20-30 stykker. Med andre ord der er ikke plads til at alle musicals kan medvirke på denne liste. Forfatteren til poll'en har højst sandsynligt ment at de nævnte musicals udgør et repræsentativt udvalg af de musicals der findes.
Derfor kan man vælge at stemme på "Anden musical" og dernæst i denne tråd skrive hvilken musical man synes bedst om. Derved får vi en god diskusion om musicals og de enkelte films styrker og svagheder. I sidste ende bliver forummet brugt til det som det er beregnet til, nemlig at debatere.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#58 dslacker 15 år siden

Singin In The Rain - Surrealistisk farveorgie, gode sange (Goo-ooo-ooo-d Morning), grotesk vanvittige lethed der er over dansen og en sød og morsom historie. Moulin Rouge er nok den der er næst bedst, men den lider lidt under at have så få originale sange - det er godt nok ikke et krav til musicals, men alligevel.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#59 Winniepooh 15 år siden

Jeg har stemt anden musical, jeg kan umuligt vælge.

Jeg elsker elsker elsker musicals!!!

Havde I spurgt mig om den bedste musical og ment i teateret havde svaret været Phantom of the opera og Wicked.

Når vi taler film er det bare for mange til at vælge men følgende er helt klart favoritter:

My fair lady, Chicago, Hairspray og Moulin Rouge.

You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#60 Hive 15 år siden

Jeg tror ikke at nogen er i tvivl om, at muligheden for at stemme på "anden musical" er til stede. Pointen er bare, at pollen måske skulle have været lidt mere gennemtænkt. Det faktum, at "anden musical" ligger så højt, som den gør, samtidigt med at 2 (for mig i øvrigt fuldstændigt ukendte) musicals INGEN stemmer har fået (og 3 andre kun 1% har fået hver) siger måske lidt om, at den kunne have været bedre.

Skriv ny kommentar: