• Léon
    38%
  • V for Vendetta
    26%
  • Star Wars
    18%
  • Garden State
    6%
  • Closer
    5%
  • Anden film
    2%
  • Tilbage til Cold Mountain
    1%
  • Den anden søster
    1%
  • The Darjeeling Limited
    1%
  • Hvor hjertet er
    1%
  • Goya's Ghosts
    0%
  • My Blueberry Nights
    0%

Stemmer i alt: 1285

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 myshkin 15 år siden

Jo da.. kemi som i syre-base tabellen, og jeg skyder på at hun ligger på 2.3 :P

Der bliver nok ikke nogen måde, hvorpå vi kan afgøre dette sådan rigtig, men hvis vi kigger på IMDB siger tallene for henholdsvis Episode I og II 6.4 og 6.8 pt. Dvs. en jævn fornøjelse for de fleste. Episode II er hvor romancen mellem Anakin og Padme grundlægges. I Episode III er det et "overstået kapitel" og Portman er sat i baggrunden; hun spiller rollen som den gravide krukke. Mindre tid ofres til at fortælle historien mellem Padme og Anakin i Episode III end i Episode II. Og gudskelov for det. Derfor vil jeg ikke mene, at Episode IIIs 7.9 karakter er særlig relevant. Skal vi gå efter flertallet bestemmer, så har du 2 jævne og 1 god på hånden. Du argumenterer for en løbende opbyggende romance mellem Padme og Anakin.. tja, i så fald at flertallet bestemmer så er det skifte ikke i overenstemmelse fra Episode II til III (og Episode II er jo vigtigst, ik sandt?).

Har jeg et es i ærmet eller har jeg et es i ærmet ;-)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#42 filmzkim 15 år siden

Helt uenig!
Kemien mellem Anakin og Padmé er der slet ikke!

...Så forresten hele Star Wars serien for en måned siden, og undrede mig lidt over, at Padmé i II'eren først bliver intereseret i Anakin, da han fortæller, at han "DRÆBTE DEM ALLESAMMEN! BÅDE KVINDERNE OG BØRNENE", fordi hans mor bliver dræbt af... kan ikke huske af hvilke folk!
- Men lidt bizart, synes jeg!

Kan heller ikke tage, at Anakin og Obi-Wan er "bedste" venner under deres missioner + Anakin siger, at han er som en far som ham! Men ligeså snart, Padmé og Anakin er alene, begynder Anakin at bagtale ham, og siger "OBI-WAN HOLDER MIG TILBAGE!", og beskylder ham for alt! Når de så mødes igen, arbejder de sammen som bedste venner
Gravatar

#43 BN 15 år siden

#41 - myshkin:

Det er bestemt altid interessant at se og læse, hvad andre mener om éns favoritfilm. Jeg læser masser af brugeranmeldelser dér og ser karaktererne. ...... Men derudover kan jeg jo ikke bruge IMDB-brugernes rating af Star Wars Ep. 2-3 til noget som helst - ja, det er selvsagt irrelevant og uden betydning for MIN oplevelse af filmene, om de kun er "en jævn fornøjelse for de fleste", ja for andre.

Så nej, det er ikke sandt, at "flertallet bestemmer". Og jeg kan ikke - selv med min bedste vilje - få øje på noget es i dit ærme. ;-)

Subjektiviteten og individualiteten styrer, når det gælder filmoplevelser. Intet andet.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 enfilmnørd 15 år siden

Subjektiviteten og individualiteten styrer, når det gælder filmoplevelser. Intet andet.

HØRT!
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#45 BN 15 år siden

#42 - filmzkim:

Helt uenig!
Kemien mellem Anakin og Padmé er der slet ikke!

Nej, måske ikke for dig. Men for MIG, og det er jo dét der tæller i MIN bedømmelse, ikke sandt? Og det samme den anden vej rundt.

...Så forresten hele Star Wars serien for en måned siden, og undrede mig lidt over, at Padmé i II'eren først bliver intereseret i Anakin, da han fortæller, at han "DRÆBTE DEM ALLESAMMEN! BÅDE KVINDERNE OG BØRNENE", fordi hans mor bliver dræbt af... kan ikke huske af hvilke folk!
- Men lidt bizart, synes jeg!

Sig mig, har du set en 'Director's short cut'-udgave? :-D

Hun falder for ham langt tidligere end som så, nemlig i løbet af de begivenheder, som er indeholdt i bl.a. de tre scener, jeg har kommenteret i #36.

Kan heller ikke tage, at Anakin og Obi-Wan er "bedste" venner under deres missioner + Anakin siger, at han er som en far som ham! Men ligeså snart, Padmé og Anakin er alene, begynder Anakin at bagtale ham, og siger "OBI-WAN HOLDER MIG TILBAGE!", og beskylder ham for alt! Når de så mødes igen, arbejder de sammen som bedste venner

I det virkelige liv holder man af/elsker sine venner (foruden sine søskende og sin far og mor), PÅ TRODS AF deres fejl og eventuelle irritationsmomenter ved dem. Og det er sådan Anakin har det med Obi-Wan.

Anakin er splittet mellem venskabet til/loyaliteten overfor Obi-Wan og sin egen stolthed og forfængelighed mht. eget værd.
Gravatar

#46 filmzkim 15 år siden

Sig mig, har du set en 'Director's short cut'-udgave? :-D

Hun falder for ham langt tidligere end som så, nemlig i løbet af de begivenheder, som er indeholdt i bl.a. de tre scener, jeg har kommenteret i #36.

Det er først, når han har fortalt hende om mordene på kvinderne og børnene, at hun vil gå med til at starte et forhold. Der havde jeg da personligt selv været lidt skræmt!

- Men kan godt følge dig
Gravatar

#47 myshkin 15 år siden

Jovidst, jovidst.. du er også i din fulde ret til at mene at Episode III eksempelvis er Oscar materiale und so weiter, men hvis alt kun måtte være "subjektivitet og individualitet" så var der jo ikke noget vi måtte "skændes" over, og så vil livet være lidt kedeligt, selv i et frit samfund, æk'.. ;-)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#48 BN 15 år siden

#46 - filmzkim:

Det er først, når han har fortalt hende om mordene på kvinderne og børnene, at hun vil gå med til at starte et forhold.

Haha. Nah, det sker altså først efter at han har kæmpet for at beskytte hende inde i fabrikken, og lige før de kører ind på arenaen for at blive kastet for "løverne".

#47 - myshkin:

Jovidst, jovidst.. du er også i din fulde ret til at mene at Episode III eksempelvis er Oscar materiale und so weiter, men hvis alt kun måtte være "subjektivitet og individualitet" så var der jo ikke noget vi måtte "skændes" over, og så vil livet være lidt kedeligt, selv i et frit samfund, æk'.. ;-)

Jow! Dæ hår du da ræt i.

:-)
Gravatar

#49 dslacker 15 år siden

Det var dog en gabende lang diskussion om SW...
Nå Jeg stemte Anden = Beautifull Girls - Jeg synes hun er for "normal" i Garden State og der er lidt overspil i V... Har ikke set closer., men hun er nu nuser ;-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#50 nakalay 15 år siden

#49 Åh, ja, Beautiful Girls var midlertidigt forsvundet fra min bevidsthed. Det er et glimrende valg; den vil jeg lige finde tid til at gense en af disse kulturforladte juledage. Jeg gav hende en stemme for hendes ganske fine rolle i Garden State, men hun er absolut fantastisk i alt, hvad hun medvirker i.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.

Skriv ny kommentar: