• Lars von Trier
    33%
  • Nicolas Winding Refn
    10%
  • Anders Thomas Jensen
    10%
  • Susanne Bier
    7%
  • Per Fly
    7%
  • Ole Bornedal
    7%
  • Anden dansk filminstruktør
    6%
  • Bille August
    6%
  • Thomas Vinterberg
    4%
  • Nikolaj Arcel
    4%
  • Nils Malmros
    3%
  • Lone Scherfig
    1%
  • Christoffer Boe
    1%

Stemmer i alt: 1395

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 MuManden 14 år siden

#14 - Hehe, Mener du en der hedder Jonas?
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#42 MOVIE1000 14 år siden

Jeg kan godt lide Nicolaj Arcels Kongekabale, det er nok en af de bedste danske film jeg har set.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43 jessup 14 år siden

Jeg har umiddelbart Trier og Malmros øverst. Per Fly er måske knapt med i top 5.
This is just until June
Gravatar

#44 MystiskeMox 14 år siden

Jeg gider sjældent, at se danske film og når jeg endelig får set dem så er det typisk hvis TV-kanalerne sender dem. Så det blev en blank stemme. Der er dog nogle af de lidt ældre danske film, der er nævnt herinde som er OK - Fx Nattevagten.

Trier, som topper gider jeg slet ikke at se.
Gravatar

#45 AP 14 år siden

#44 hvorfor :-)?
Gravatar

#46 PredatorX 14 år siden

MOVIE1000 (42) skrev:
Jeg kan godt lide Nicolaj Arcels Kongekabale, det er nok en af de bedste danske film jeg har set.

I agree:-)

Jeg har et tæt had til de fleste danske film. Jeg finder dem ligegyldige, og bare ikke noget der behager mine sarte smagsløg.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#47 LasseUk 14 år siden

Jeg har ligesom mange andre i dette forum ikke haft den store interesse for dansk film, og der er også meget ligegyldigt imellem perlerne, men har i de senere år alligevel fået set en del. Det undrer mig ikke at von Trier topper, men han er altså efter min mening utrolig overvurderet. Jo, han laver også gode film, men for hver gode film er der også en dårlig, i visse tilfælde ligefrem elendig. Antichrist og Dancer in the Dark var gode, for ikke at sige rigtig gode, men Dogville, Manderlay og Idioterne var godt nok det værste crap.
Jeg overvejede også Arcel, men han har bare ikke lavet nok endnu og De fortabte sjæles ø var altså ikke helt så god igen. Per Fly er også ganske god, men min umiddelbare favorit, som ikke engang er på listen er nok Niels Arden Oplev.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#48 Skeloboy 14 år siden

Epidemic, 4/6
Forbrydelsens Element, 4/6
Idioterne, 4/6
Breaking The Waves, 4½/6
Europa, 4½/6

Dogville, 5/6
Manderlay, 5/6
Riget, 5½/6
Dancer In The Dark, 5½/6
Antichrist, 5½/6

Det er sgu god stabilitet...:)
Gravatar

#49 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg har desværre langt fra set alle mandens film, men jeg er ret enig med Skeloboy i, at manden er en ganske stabil filminstruktør.

Riget - 5/6
Breaking The Waves - 4/6
Riget 2 - 4/6
Idioterne - 6/6
Dancer In The Dark - 5-6/6
Dogville - 5/6
Direktøren For Det Hele - 3-4/6
Antichrist - 5/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#50 Riqon 14 år siden

LasseUk (47) skrev:
men min umiddelbare favorit, som ikke engang er på listen er nok Niels Arden Oplev.

Ja! Det var ham, jeg tænkte på :)
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: