• Lars von Trier
    33%
  • Nicolas Winding Refn
    10%
  • Anders Thomas Jensen
    10%
  • Susanne Bier
    7%
  • Per Fly
    7%
  • Ole Bornedal
    7%
  • Anden dansk filminstruktør
    6%
  • Bille August
    6%
  • Thomas Vinterberg
    4%
  • Nikolaj Arcel
    4%
  • Nils Malmros
    3%
  • Lone Scherfig
    1%
  • Christoffer Boe
    1%

Stemmer i alt: 1395

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Lord Beef Jerky 14 år siden

Oplev? Er det ikke ham der var instruktør på Drømmen og To Verdener? Hna får også min stemme... dog som Danmarks dårligste nulevende instruktør.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#52 Åkepool 14 år siden

Det er da også ham der har lavet "Portland", som nemt kan få min stemme, som dårligste danske film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hahaha, jeg er så heldig, at jeg aldrig kommer til at se den film. Ud fra kvaliteten på de to film jeg har set af hans, skal der godt nok komme noget, der ser virkelig interessant ud fra hans hånd, før jeg giver det en chance. Chances are slim to none.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hov, han lavede også Mænd Som Hader Kvinder, den anser jeg som en ganske underholdende og velfungerende film... hvor schizofrent.
Gravatar

#55 Åkepool 14 år siden

Det skal så lige med, at jeg synes "Drømmen" er en ok film. "To verdener" har jeg ikke fået set endnu.

"Mænd der hader kvinder" er faktisk også ret god, så indtil videre er det kun "Portland" der stinker IMO, men det gør den så også fælt.
Gravatar

#56 Lord Beef Jerky 14 år siden

#55 Jeg synes Drømmen var alt for påtrængende, forudsigelig og overfladisk. Jeg sad faktisk og blev pissesur imens jeg så den.

Drømmen - 1/6
To Verdener - 2/6
Mænd Der Hader Kvinder - 4/6

Ud fra hvad jeg har læst og set af Portland og Fukssvansen, vil jeg regne med at de begge ville score imellem 1-2 stjerner hos mig.
Gravatar

#57 Åkepool 14 år siden

Hvad dælen, har han også lavet "Fukssvansen"? Det er godt nok længe siden jeg har set den, men husker den som mærkelig. jeg husker den til 2-3/6
Gravatar

#58 Highland Park 14 år siden

Nu er det en del år siden, jeg sidst så den, men jeg kan ret godt lide stemningen i "Portland". Michael Muller spiller ganske vist ikke godt (dog vækker hans skuespil lidt minder om Malmros-metoden), men forholdet mellem de to brødre er udmærket skildret, billedstilen er rå og beskidt, og humoren fint doseret.
Af hans andre film har jeg kun set "Fukssvansen", som desværre hurtigt blev anstrengende og småkedelig, men i det mindste fungerer som en lille lettere eksperimenterende bastard mellem de mange forudsigelige danske film.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#59 Lord Beef Jerky 14 år siden

#58 Huh?! Traileren til Fukssvansen ligner ellers præcis alle de andre dødsyge danske komedier med fjollede navne.
Gravatar

#60 Highland Park 14 år siden

#59: Hehe, nu måtte jeg jo lige gense traileren. :)
Det er muligt, men jeg husker nu filmen som mere stenet, syret og sorthumoristisk, end hvad man normalt stødte på i dansk film dengang.
Hvad angår nyere danske komedier, har jeg dog ikke set særligt mange, så det er da muligt, at den ikke længere skiller sig ud fra mængden.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: