• Lars von Trier
    33%
  • Nicolas Winding Refn
    10%
  • Anders Thomas Jensen
    10%
  • Susanne Bier
    7%
  • Per Fly
    7%
  • Ole Bornedal
    7%
  • Anden dansk filminstruktør
    6%
  • Bille August
    6%
  • Thomas Vinterberg
    4%
  • Nikolaj Arcel
    4%
  • Nils Malmros
    3%
  • Lone Scherfig
    1%
  • Christoffer Boe
    1%

Stemmer i alt: 1395

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Ericmase 14 år siden

Stemte blankt.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg nappede også blankt, da jeg ikke ser nok danske film til at være i stand til at bedømme hvem der er bedst.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 BN 14 år siden

Stemte blankt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 chandler75 14 år siden

Nils Malmros.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 dyg 14 år siden

Selvom jeg ikke er ovenud begejstret for dansk-producerede film, så er de to bedste i mine øjne Malmros og Trier. Malmros fik stemmen med lidt Århus-sympati :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 Skeloboy 14 år siden

Lars von Trier, helt sikkert. Per Fly og Christoffer Boe laver også interessante film, men har ikke så meget på CV'et endnu.

For de andre gælder det også, at de har lavet rigtig gode film, men ovennævnte er mere stabile.
Gravatar

#7 PredatorX 14 år siden

Det er jo selvfølgelig Bille August. Han har lavet Busters Verden. Så er diskussionen ligesom ikke rigtigt længere vel?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 MuManden 14 år siden

#7 - Hehe, godt argument der :D
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#9 filmz-jonasgr 14 år siden

Det må være Per Fly. Jeg ser dog ikke særlig mange danske film og mener generelt set at der er langt imellem de rigtig gode film. Men efterhånden har vi et par stykker som er ved at etablere sig i udlandet og det er nok også vejen frem, hvis de skal lave interessante produktioner. I det mindste skal vi ikke kigge på de samme danske skuespillere så.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#10 Twister 14 år siden

Lars Von Trier får min stemme. Kan også godt lide Vinterberg, men han har ikke lavet nok til at jeg kan give ham min stemme på nuværende tidspunkt. Von Trier derimod har flere store værker på sit CV som jeg synes er rigtig gode (Riget I, Riget II, Breaking the Waves, Dogville, Antichrist for at nævne mine personlige favoritter)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: