• Der Untergang
    59%
  • De andres liv
    16%
  • Good Bye, Lenin!
    7%
  • Lola
    4%
  • Baader Meinhof Komplekset
    4%
  • Anden film
    3%
  • Napola
    3%
  • Bølgen
    2%
  • Sophie Scholl - De sidste dage
    1%
  • Requiem
    1%
  • The Edukators
    0%
  • På himlens kant
    0%

Stemmer i alt: 1127

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Jay 15 år siden

Jeg syntes bestemt 'Keinohrhasen' mangler på denne liste. En glimrende og ganske underholdende film, der viser at tyskerne bestemt også kan have humor. http://www.imdb.com/title/tt0960790/
"MTV is to music as KFC is to chicken!" - Lewis Black
Gravatar

#42 moulder666 15 år siden

I mine øjne ligger "Goodbye Lenin" på en uovertruffen førsteplads. Skæv humor og en virkelig rørende film, og på samme tid skildrer den samfundet genialt!

"Der Untergang" er også ret så medrivende, selvom jeg godt nok synes, at den er en smule overvurderet. Jeg skal nok lige have set den igen, men første gang syntes jeg, at den var relativt langtrukken.

"Lola rennt" synes jeg også ganske godt om, mens "Die Leben des Anderen" må tage en sidsteplads i min verden - den film fangede mig på intet tidspunkt, og jeg kom kun ca. halvvejs.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#43 LasseUk 15 år siden

Der Untergang for mit vedkommende. Bruno Ganz er ganske simpelt uovertruffen i hovedrollen, og filmen skildrer de sidste dage i bunkeren ganske fantastisk, og meget uhyggeligt.

Var nu ikke videre imponeret af Das Leben der Anderen - den var da bestemt ok, men så fantastisk synes jeg nu ikke den var.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#44 rubkick 15 år siden

Jeg har lige genset en lesbisk romantisk komedie, Alles wird gut, som er ret god. Om den er ny nok, til at regnes som 'nyere', ved jeg ikke (den er fra 1998)?

Det er måske en lidt nytteløs teaser, jeg kommer med, for desværre er filmen aldrig udgivet på video el. dvd, men det ændrer jo ikke på det faktum, at det er en fin film. Folk som har set filmen, er generelt meget begejstrede, og den har fx vundet publikumspriser ved flere festivaller. I øjeblikket er den tilgængelig på [url= i 9 dele (del 3 dog uden lyd). Den får nogle begejstrede kommentarer med på vejen:

- omg,what a sexy love seen between these two. german movies rock!
- German movies are awesome!
- Echt geiler Film!
- loved the ending, a real feel-good film with neat soundtrack.
- germany has the best lesbian films!makes me wanna move there:P..
- loved the ending likw wow
- hey i almost jumped from a boat too, it was wild
- geiler film echt....
- lol... geiler film, danke fürs uploaden
- ich liebe diesen film.....schade das es ihn nicht zu kaufen gibt!
- Genial! Diesen Film will ich schon seit Jahren wieder mal sehen und nie wird er wiederholt :( Was ein glücklicher Zufall, dass ich ihn nun hier gefunden habe. Vielen Dank!
- das ist der Hammer ich hab mir schon die Finger wund getippt auf der Suche nach diesem Film :-))))
- Oh mein Gott, seit Jaaaahren such ich den Film :-)))
- Super Film. Film addressed some serious issues such as racism and did a good job to demonstrate some of the challenges and oppression people of color face,not only in Deutschland, aber uber all auf der Welt. Die Musik war echt toll!
- Cute humor with beautiful womyn!

IMDb er der kun én brugerkommentar om filmen, men også meget positiv. Det er en frisk film med lækker musik! En dvd-udgivelse ville være dejlig, men er desværre næppe sandsynlig...
Gravatar

#45 Lady Arwen 15 år siden

Hmm kom lige til at tænke på at Im Juli mangler, der er vidst også nogen der har nævnt den... :)
Doctor Who <3
Gravatar

#46 database 15 år siden

#45 Ja, den er vidst blevet nævnt. Jeg forstår dog ikke begejstringen for den. Jeg fandt den meget forudsigelig og overfladisk som bare pokker. Selv de små humoristiske indslag spænder ben for filmen. Det eneste nævneværdige var skuespillet.
Gravatar

#47 rubkick 15 år siden

database (46) skrev:
#45 Ja, den er vidst blevet nævnt. Jeg forstår dog ikke begejstringen for den. Jeg fandt den meget forudsigelig og overfladisk som bare pokker. Selv de små humoristiske indslag spænder ben for filmen. Det eneste nævneværdige var skuespillet.

Jeg er for så vidt ret enig. I post #30 skrev jeg netop: "Im Juli er den svageste [...] lys og let og overfladisk". Men på den anden side synes jeg, at udnyttelsen af det europæiske landskab i Im Juli - hele vejen fra Hamburg til Istanbul - er fornem med en billedside, jeg ikke ofte ser på film. Billederne er tilmed ekstremt flot filmet, og filmen er i det hele taget godt skruet sammen. Den er sprælsk og dejlig med herlig musik. Og med gode skuespillere! Der er ganske rigtigt ikke så meget substans i filmen, men de positive ting anført herover var rigeligt til at jeg fik en god filmoplevelse!

Jeg så i øvrigt Keinohrhasen i går, og den er lidt i samme boldgade - en ekstremt sød feelgood film, som de fleste vil elske. I Tyskland solgte den over 6 mio. biografbilletter! Det er en ultra-ultra-mainstreamfilm, men ufattelig godt lavet, og i tenisk kvalitet hævet milevidt over de sædvanlige standard-komedier, som ellers oversvømmer markedet! For mit eget vedkommende er jeg heller ikke så vild med den slags film, men det undrer mig bestemt ikke, at så mange kan lide den. Det skal de ikke høre noget ondt for (og jeg kan sagtens få øje på en masse kvaliteter i filmen)! Vi grinte en del under Keinohrhasen, selv om enkelte ting var lidt for åndssvage. Jeg tror, den vil kunne tiltale et publikum, som kan lide den danske film Den eneste ene?

(Kryber tilbage i mit musehul og sætter Gertrud på)
Gravatar

#48 Skeloboy 15 år siden

Marseille er lige kommet i dag...den glæder jeg mit til...

Skriv ny kommentar: