• Der Untergang
    59%
  • De andres liv
    16%
  • Good Bye, Lenin!
    7%
  • Lola
    4%
  • Baader Meinhof Komplekset
    4%
  • Anden film
    3%
  • Napola
    3%
  • Bølgen
    2%
  • Sophie Scholl - De sidste dage
    1%
  • Requiem
    1%
  • The Edukators
    0%
  • På himlens kant
    0%

Stemmer i alt: 1127

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Ericmase 15 år siden

"Der Untergang" meget efterfulgt af "De andres liv".
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 tranberg 15 år siden

Der Untergang
The end is closest to the beginning
Gravatar

#3 tiany 15 år siden

Der Untergang er rigtig god, men jeg har nu en forkærlighed for Franka Potente i Lola Rennt, så min stemme gik til den.
Valar morghulis
Gravatar

#4 chandler75 15 år siden

Jeg har set ca. halvdelen af filmene på listen, og de har alle været af virkelig høj kvalitet. "Sophie Scholl" var dog den, der rystede mig mest, så den fik min stemme.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Takfornu 15 år siden

Der er faktisk også andre gode tyske, som ikke kom med på listen fx "Bergfest", "Alle Anderen" og "Die Frau des Anarchisten" - jo tysk film er virkelig kommet stærkt tilbage.

Godt med en filmpoll, som er lidt anderledes :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#6 Benway 15 år siden

"De andres liv" efterfulgt af "På himlens kant", "Der Untergang" og "Lola", men tyskerne laver ganske rigtigt nogle fantastiske film i øjeblikket.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

Untergang med Sophie Scholl lige efter. Ganz' skuespilpræstation er ganske simpelt én af de største nogensinde.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 BN 15 år siden

Der Untergang
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Lady Arwen 15 år siden

Faktisk rigtig svært fordi der er rigtig mange gode film - stemmen gik så til den nyeste Baader Meinhof Komplex - synes det er en vildt god film og den indspirerede mig endda til mit Studieretningsprojekt :D
Ellers er jeg også enig med mange andre om Der Untergang - som jeg også synes er vildt god med Bruno Ganz' utrolige skuespilpræstation.
Lola rennt, Die Fetten Jahre sind vorbei (edukators), Napola, Das Leben der Anderen og Goodbye Lenin også fantastiske film!!
Doctor Who <3
Gravatar

#10 RFriis 15 år siden

De andres liv.

Skriv ny kommentar: