• Der Untergang
    59%
  • De andres liv
    16%
  • Good Bye, Lenin!
    7%
  • Lola
    4%
  • Baader Meinhof Komplekset
    4%
  • Anden film
    3%
  • Napola
    3%
  • Bølgen
    2%
  • Sophie Scholl - De sidste dage
    1%
  • Requiem
    1%
  • The Edukators
    0%
  • På himlens kant
    0%

Stemmer i alt: 1127

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Takfornu 15 år siden

# 30 Det skal du ikke undskylde. Jeg føsøgte også længere oppe at nævne et par andre end de listede længere oppe. Det er kun godt når man kan vise andre at et land, en person eller gengre kan byde på mere end lige det som de populære medier viser ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#32 Skeloboy 15 år siden

#30, #31 - jeg synes ærlig talt, det er pisseirriterende...mest fordi jeg ikke har penge til at købe nogen af de film I nævner:)..Revanche, Sehnsucht og Marseille lyder som film, jeg burde købe...og På Himlens Kant er også på ønskelisten...
Gravatar

#33 gi-jones 15 år siden

Jeg forstår aldrig helt de her afstemninger, for jeg tør vædde med at 95% af dem der stemmer har set én, måske to af filmene. Jeg har personligt ikke set andet end Untergang, så den har jeg stemt på, men en særlig informeret holdning er det jo næppe.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#34 enfilmnørd 15 år siden

Goodbye Lenin

Har set: (Ud over Goodbye Lenin)
Der Untergang
Lola (rent)
Jedenseit der stille
Der Tunnel
De andres liv

(Den uendelige historie)

Tyskerne laver alligevel mange gode film, når man kikker dem igennem.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#35 Skeloboy 15 år siden

Men ok...Marseille er bestilt...dog ved jeg ikke helt, hvordan det gik...

Har ikke indtastet nogen visa-kode...men de sagde bestillingen var gået igennem...menkan ikke læse mailen..:S
Gravatar

#36 Antlion 15 år siden

Jeg går ud fra, at "Lola" refererer til "Lola rennt" og ikke Fassbinders 80er film?

Hvis det er tilfældet, så får "Lola rennt" også min stemme. En meget interresant film, som tydeligvis er blevet inspireret af Kieslowskis mesterværk, "Przypadek" (EN: "Blind Chance").

Jeg har set alle filmene, undtagen "Der Untergang" (paradoksalt nok) og "Die Welle".
Gravatar

#37 wimmie 15 år siden

Ja, undrede mig også over hvorfor der bare stod Lola ;)
Men den fik også min stemme, da jeg gik ud fra at det var Lole rennt.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#38 rubkick 15 år siden

Her på Filmz.dk bruges altid de danske filmtitler i polls (hvis filmene har fået en dansk titel). Derfor Lola. Men det kan godt være lidt forvirrende, og fremgangsmåden har da været oppe at vende en del gange her i forum. Jeg genkendte fx ikke filmtitlen På himlens kant som som Auf der anderen Seite...
Gravatar

#39 filmz-Kadann 15 år siden

#36 -

Mon ikke, når afstemningen hedder "..nyere film" og en film fra 80'erne kan vel dårligt kaldes "nyere" længere. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#40 MTK 15 år siden

Har set samtlige film på listen, med undtagelse af 'The Edukators', og som Chandler75 nævnte har de generelt været af høj kvalitet.

Det er derfor temmelig svært at vælge, men hvis jeg skal lægge hovedet på blokken må det næsten blive 'Der Untergang'.

Skriv ny kommentar: