-
There Will Be Blood37%
-
Jeg har ikke set nogen af de film32%
-
Boogie Nights14%
-
Magnolia11%
-
The Master3%
-
Punch-Drunk Love2%
-
Sydney0%
Stemmer i alt: 1999
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Muldgraver 11 år siden
Angående drøftelsen om karakter-dyderne i The Master, er jeg enig med JannikAnd desangående Freddie. Han er ikke blot romantiker, han er det utæmmelige, og dermed afslørende menneske-dyr, som udgør den anden side af rorschach, hvor Dodd (straks) er den afslørede. Jeg blev ret overrasket over, hvor og-dog-sympatisk jeg finder Dodd. Selve den spænding mellem det åbenlyst charletanske og den hengemte længsel som Anderson og Hoffman får givet karakteren er eminent, tydeligst vel i sangen mod slutningen, men bestemt også til stede undervejs, og scenen hvor Freddie kommer tilbage efter kachotten og de to tumler omkring på græsset er næsten tårefremkaldende rørende i sin naivitet og frygtløse hengivenhed. Dodd er ikke ond, a la djævelen, han er blot (bl.a.) desperat, dum og frygtsom.
#42 MMB 11 år siden
Hvilke sympatiske træk fandt du, at hans karakter havde, som du kunne identificere dig med?
#43 Ispep 11 år siden
Jeg tror vi skal være lidt varsomme med udtrykket "identificere" sig med, og sætte lighedstegn mellem det og filmisk kvalitet. For det første, så behøver jeg ikke at identificere mig med tegnede personligheder på film, før jeg finder det godt. De må for min skyld gerne være skiderikker hele vejen igennem, eller blot gode folk. Jeg har ingen krav. Dog har jeg ét alligevel. De skal være interessante på en eller anden måde. Bare så vi slår det fast :D
#44 Muldgraver 11 år siden
Hvordan er hans drifter dystre?
#45 Ispep 11 år siden
Måske forkert ordvalg.
#46 SublimeKen 11 år siden
#47 JannikAnd 11 år siden
http://www.cinefil.dk/?p=4567
#48 Muldgraver 11 år siden
Ok, så forstår jeg bedre, og er sådan set enig :)
#49 psmadsen 11 år siden
The Master er en gang ævl (om end Joaquin Phoenix - som altid - er fantastisk)...
#50 psmadsen 11 år siden
Magnolia 6/6
Boogie Nights 4/6
Punch Drunk Love 3/6
The Master 3/6