• "Blade Runner"
    52%
  • "Minority Report"
    20%
  • "Total Recall"
    10%
  • Jeg har ikke set nogen af filmene
    5%
  • "Next"
    5%
  • "Paycheck"
    4%
  • "A Scanner Darkly"
    3%
  • "Screamers"
    1%
  • "Impostor"
    0%

Stemmer i alt: 1246

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Stemmen gik til Minority Report - fantastisk film.
Blade Runner synes jeg er overvuderet, og Next var heller ikke særlig vellykket.

Jeg mangler dog at se A Scanner Darkly og Total Recall. :-)
Gravatar

#2 wimmie 16 år siden

Stod mellem Blade Runner og Minority Report, der begge er rigtig fede film - blev dog Blade Runner - klassiker :)
Synes til gengæld at Total Recall er overvurderet (men dog underholdende), Paycheck er ok, Next er so-so og mangler at se resten :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 filmz-Kadann 16 år siden

Svær poll, "Blade Runner" er klart den bedste af filmene, men så vidt jeg ved, er "A Scanner Darkly" den filmatisering, der er mest tro mod bogen, hvilket man ikke helt kan sige at "Blade Runner" er.

Trods alt, går min stemme til "Blade Runner".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Jeg valgte A SCANNER DARKLY, fordi den gik lige ind hos mig, da jeg så den her for nyligt. Det er nok den filmatisering, der bedst rammer den undertone af paranoia og skizofreni, som er så gennemgående i Dicks forfatterskab.

Min nummer to er min gamle yndlingsfilm: Blade Runner. Det er ikke en særligt trofast filmatisering. Ja, faktisk har den den direkte modsatte holdning til replikanterne i forhold til Dick. Men den gør det, en god filmatisering efter min mening bør gøre: Tager fat i en enkelt idé eller et tema i bogen og gør det til sit eget.

Nummer tre er den meget undervurderede SCREAMERS, som er effektivt skruet sammen og SVJH holder sig forholdsvis nært til novellen.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 mvejen 16 år siden

Blade Runner!
Gravatar

#6 duuk74 16 år siden

There can only be one!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 Hive 16 år siden

Minority Report, stærkt forfulgt af den alt for undervurderede Impostor. Blade Runner siger mig ikke så meget, men skal da også indrømme at jeg ikke har set den i over 10 år. Måske jeg bør få set Final Cut udgaven. Total Recall er fed action, og A Scanner Darkly var egentligt også ganske fin. Generelt synes jeg hans materiale er super til film.
Gravatar

#8 Benway 16 år siden

Det må uundgåeligt blive "Blade Runner".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Æsop9000 16 år siden

Personligt vil jeg sige "Total Recall".
Efterfulgt af "Blade Runner".
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#10 Steve 16 år siden

Det må være Blade Runner, selv om jeg har en svaghed for A Scanner Darkly.

Skriv ny kommentar: