• Toy Story 3
    56%
  • Toy Story 2
    32%
  • Biler 2
    6%
  • Monsters University
    6%

Stemmer i alt: 811

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 PredatorX 11 år siden

For mit vedkommende:

Back to the future: hverken part 2 og 3 kommer i nærheden af den første film. Det er dog en pragtfuld trilogi, men Toy Story er langt mere helstøbt samlet set.

Lord of the Rings: første film er ligeledes klart bedre end de andre.

Star Wars: den originale trilogi er naturligvis fantastisk, men Return of the Jedi har fejl og mangler, og kunne have været langt bedre (ligesom tilfældet er det ved alle tre prequel film, som dog ikke kan sammenlignes med Return of the Jedi overhovedet. De er naturligvis LANGT LANGT værre).

Nolans Batman: meeh

Spider-Man trilogien: ville jeg aldrig smide på andet end hadelister. 2'eren er den eneste gode film i den trilogi. 3'eren er en direkte katastrofe.

:)

Nemlig :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 BN 11 år siden

#21:

Jeg ved ikke, hvordan du definerer ordet "helstøbt" i den her sammenhæng. For mig er det ovenud helstøbte trilogier, når følgende kriterier er opfyldt:

1) De tre film føles som én lang film.

2) Alle tre film er af samme høje kvalitet.

3) Filmene bevarer samme stil og tone hele vejen igennem. (Og her sigter jeg ikke til plottets skift mellem lyse og mørke tider, endsige skift mellem hurtigt og langsomt tempo. Nej, jeg sigter til fortællestilen og stemningen/magien.)

4) Filmene føles/opleves som om de er lavet lige efter hinanden eller på samme tid, men bare er blevet delt i tre.

På dette grundlag må jeg udnævne Lord of the Rings til at være den ALLER-mest helstøbte trilogi, og jeg kan allerede fornemme, at Hobbitten bliver ligeså helstøbt.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 11 år siden

#22 I så fald er Toy Story vel ikke særligt helstøbt. De føles i hvert fald ikke som en lang film, men nærmere 3 individuelle film der supplerer hinanden.

Jeg synes selv, at den første Toy Story er sublim , hvor de 2 næste ikke helt rammer samme niveau. De er skam begge glimrende, men visse temaers gentagelse samt en mere sentimental tone gør, at de lige ryger et hak ned. Nu når Return Of The Jedi er nævnt, vil jeg sagtens kunne genkende det kvalitetsspring i lige netop Toy Story filmene.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 Kochie 11 år siden

Det interessante ved Toy Story 3 var, at den formåede at føje endnu et lag til fortællingen om levende legetøj, og det havde jeg ikke turdet sætte mine penge på, da jeg satte mig ned for at så den. Som trilogi er de tre Toy Story-film fantastiske af forskellige årsager, hvor den første var så stor en nyskabelse i biografen, da jeg så den, og den sidste formåede at gøre sin fortælling endnu mere emotionel end forgængerne, uden at blive klæg. I forhold til eksempelvis Nolans trilogi om Batman, er Toy Story-filmene mere konsistente, mere tro mod sig selv fra ende til anden. Nolan var meget tæt på at lave et tredelt mesterstykke, men hans filmiske hjerneblødning i sidste halvdel af Dark Knight Rising gør, at jeg næsten må slå en mindre hånlatter op, når folk roser de tre film som et samlet hele. I mine øjne er der tale om 2,5 fantastiske film og så en sidste halv, der vil noget helt andet. Det problem lider Toy Story-filmene ikke under, da det tydeligvis er tre forskellige historier i det samme univers, der mest af alt er bundet sammen af, at det er de samme karakterer, vi følger.
Gravatar

#25 Ispep 11 år siden

Der er ingen trilogier, hvor alle tre film er af samme høje kvalitet. Flere er tæt på. Flere er rigtig vellykkede og har høj standard. LOTR, Bourne og Batman.

Return of the Jedi er mig sgu ligeså middelmådig som de tre prequel film.

Indiana Jones: kun den første elsker jeg.
Back to Future: har foreløbig kun set etteren
SpiderMan: 1eren er god, 2eren rigtig god, 3eren skod
Gravatar

#26 BN 11 år siden

Ispep (25) skrev:
Der er ingen trilogier, hvor alle tre film er af samme høje kvalitet.

Overruled!
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ispep (25) skrev:
Return of the Jedi er mig sgu ligeså middelmådig som de tre prequel film.

Du er en syg SYG mand!!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (27) skrev:
Du er en syg SYG mand!!!!

Da ikke ligeså syg som ham gutten, der bedre kan lide de tre prequels end 'Return of the Jedi'!
Gravatar

#29 Ispep 11 år siden

Lidt syg! Men nu synes jeg jo heller ikke prequels er så slemme og forfærdelige som de bliver gjort til. To af dem er middelmådig og en enkelt helt okay (Episode 3). Return of the Jedi finder jeg blot på samme niveau med en del irritationsmomenter.
Gravatar

#30 Ispep 11 år siden

Den måtte jo komme fra dig, din satan :0

Skriv ny kommentar: