-
Fight Club25%
-
The Usual Suspects19%
-
Den sjette sans15%
-
Star Wars Episode V: Imperiet slår igen10%
-
Shutter Island9%
-
Saw5%
-
Anden film4%
-
Abernes planet4%
-
Lucky Number Slevin3%
-
A Beautiful Mind2%
-
Psycho2%
-
The Others2%
-
Wild Things1%
Stemmer i alt: 3320
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 MOVIE1000 13 år siden
#22 filmz-loke76 13 år siden
The Game kunne nu også godt have været med
#23 moulder666 13 år siden
The Game er faktisk også et glimrende twist - enig!
De eneste to film på listen, hvor jeg absolut ikke synes, at deres twists er noget værd er The Others og Lucky Number Slevin.
The Others fordi:
Lucky Number Slevin fordi:
På grund af åbningsscenen havde jeg det lidt i tankerne hele tiden, at "det har noget med det mord at gøre".
Filmen er dog stadig hamrende underholdende i mine øjne, specielt pga. en sprudlende, charmerende Lucy Liu!
#24 Lord Beef Jerky 13 år siden
#25 X&O 13 år siden
Plottwistet i Star Wars og Abernes Planet er meget gode. De er bare svære at forholde sig til når man er vokset op efter de blev lavet, og man dermed allerede kendte til twistet inden man så filmene. Det samme gælder for Psycho, som dog også er fra en helt anden tid.
Udover de nævnte titler mener jeg bestemt også at Chinatown har et godt plottwist, især fordi scenen hvori det bliver afsløret, er fantastisk sammensat.
#26 Ambus 13 år siden
#27 myshkin 13 år siden
Abernes Planet
Fight Club
Shutter Island
Saw
De andre var man enten blevet fortalt om eller havde regnet ud :-/
- internet anonymous
#28 BN 13 år siden
Den har jeg også stemt på, selvom dette twist ikke rigtigt sagde mig noget, første gang jeg så filmen. Men selvom twistet var velkendt, da jeg mange år senere var kommet til at holde af Star Wars-sagaen som helhed, fungerede det perfekt, fordi der er så meget følelsesmæssig slagkraft i det, og fordi filmen i det øjeblik her og i de efterfølgende scener bliver til en perfekt orkestreret tragedie med den helt rette melodramatiske "tone", som ikke mindst John Williams' musk medvirker til.
#29 Hr. Nielsen 13 år siden
#30 moulder666 13 år siden
Well - om ikke andet blev jeg.....forvirret! :D