• Fight Club
    25%
  • The Usual Suspects
    19%
  • Den sjette sans
    15%
  • Star Wars Episode V: Imperiet slår igen
    10%
  • Shutter Island
    9%
  • Saw
    5%
  • Anden film
    4%
  • Abernes planet
    4%
  • Lucky Number Slevin
    3%
  • A Beautiful Mind
    2%
  • Psycho
    2%
  • The Others
    2%
  • Wild Things
    1%

Stemmer i alt: 3320

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 MOVIE1000 13 år siden

Jeg stemte............. det kan sgu være lige meget, i ved jo alligvel hvad jeg stemte på ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#22 filmz-loke76 13 år siden

Der er rigtig mange gode på den liste.

The Game kunne nu også godt have været med
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#23 moulder666 13 år siden

filmz-loke76 (22) skrev:
Der er rigtig mange gode på den liste.

The Game kunne nu også godt have været med

The Game er faktisk også et glimrende twist - enig!

De eneste to film på listen, hvor jeg absolut ikke synes, at deres twists er noget værd er The Others og Lucky Number Slevin.

The Others fordi:

Jeg så den ganske kort tid efter at have set Den Sjette Sans - og med den i baghovedet er det sgu for åbenlyst!

Lucky Number Slevin fordi:

På grund af åbningsscenen havde jeg det lidt i tankerne hele tiden, at "det har noget med det mord at gøre".

Filmen er dog stadig hamrende underholdende i mine øjne, specielt pga. en sprudlende, charmerende Lucy Liu!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hahahaha, Saw! For helvede altså...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 X&O 13 år siden

Den sjette sans uden den mindste tøven. Aldrig i mit liv havde jeg kunne forudse et sådan plottwist. Twistet i Fight Club synes jeg ikke er ligeså godt selvom det er der op af. At det så er en bedre film overordnet set, har for mig intet med twistet at gøre. Plottwisten i Usual Suspect havde jeg forudset til sidst, muligvis fordi folk havde snakket om at den indeholdt en twist til sidst.

Plottwistet i Star Wars og Abernes Planet er meget gode. De er bare svære at forholde sig til når man er vokset op efter de blev lavet, og man dermed allerede kendte til twistet inden man så filmene. Det samme gælder for Psycho, som dog også er fra en helt anden tid.

Udover de nævnte titler mener jeg bestemt også at Chinatown har et godt plottwist, især fordi scenen hvori det bliver afsløret, er fantastisk sammensat.
Gravatar

#26 Ambus 13 år siden

Magnolia. Den slutning havde jeg på ingen måde set komme i den film. Det tvivler jeg på nogen havde. Jeg ved at nogle absolut afskyr den slutning, men jeg elsker den. Sand filmmagi efter min mening.
Gravatar

#27 myshkin 13 år siden

Af dem jeg kan huske hvor jeg sad.. :O

Abernes Planet
Fight Club
Shutter Island
Saw

De andre var man enten blevet fortalt om eller havde regnet ud :-/
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#28 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (17) skrev:
Jeg stemte Star Wars Episode V: Imperiet slår igen. Det er det twist der har hængt bedst ved, fulgt mig og har størt gennemslagskraft.

Den har jeg også stemt på, selvom dette twist ikke rigtigt sagde mig noget, første gang jeg så filmen. Men selvom twistet var velkendt, da jeg mange år senere var kommet til at holde af Star Wars-sagaen som helhed, fungerede det perfekt, fordi der er så meget følelsesmæssig slagkraft i det, og fordi filmen i det øjeblik her og i de efterfølgende scener bliver til en perfekt orkestreret tragedie med den helt rette melodramatiske "tone", som ikke mindst John Williams' musk medvirker til.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (28) skrev:
Den har jeg også stemt på
Jeg var indrømmet ikke så gammel da jeg så den, men husker det tydeligt og husker også, at jeg som stor knægt nægtede at acceptere at dette kunne være rigtigt-D Men ja, twisted og måden det præsenteres på rammer så perfekt en timing i alt, at det når højder som få film før og siden, synes jeg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#30 moulder666 13 år siden

Ambus (26) skrev:
Magnolia. Den slutning havde jeg på ingen måde set komme i den film. Det tvivler jeg på nogen havde. Jeg ved at nogle absolut afskyr den slutning, men jeg elsker den. Sand filmmagi efter min mening.

Well - om ikke andet blev jeg.....forvirret! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: