• Fight Club
    25%
  • The Usual Suspects
    19%
  • Den sjette sans
    15%
  • Star Wars Episode V: Imperiet slår igen
    10%
  • Shutter Island
    9%
  • Saw
    5%
  • Anden film
    4%
  • Abernes planet
    4%
  • Lucky Number Slevin
    3%
  • A Beautiful Mind
    2%
  • Psycho
    2%
  • The Others
    2%
  • Wild Things
    1%

Stemmer i alt: 3320

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Sweetiebellefan 13 år siden

Glemte lige Bolt.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#32 Mr. Orange 13 år siden

Hmm plot twist i saw? er der ikke lige nogen der kan "refreshe" min hukomelse, kan sgu ikke lige huske det..
Gravatar

#33 tiany 13 år siden

Naapsack (32) skrev:
Hmm plot twist i saw? er der ikke lige nogen der kan "refreshe" min hukomelse, kan sgu ikke lige huske det..

At Jigsaw er den døde mand der ligger på gulvet under hele filmen. Han rejser op til sidst og går ud.
Valar morghulis
Gravatar

#34 Fellaheen 13 år siden

Helt klart Zerkalo.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#35 Babo84 13 år siden

Mine favoritter. Især ved gensyn, hvor disse plottwists netop kommer på en slags prøve. Et godt twist er velintegreret i historien og et dårligt ender blot med at være søgt (f. Eks Saw). De bedste:

Memento
Fight Club
The Prestige
Psycho
Chinatown
Seven
Gravatar

#36 JannikAnd 13 år siden

Fellaheen (34) skrev:
Helt klart Zerkalo.
Huh???
Gravatar

#37 kongeaal 13 år siden

Shutter Island? Nej vel? Plot-twistet i den film er så trivielt at bare man har set traileren så ved man hvad twistet er... Plot-twistet er virker nærmest uundgåeligt og ligegyldigt... Efter min mening kan den bedst sammenlignes med "Bring it on" hvor Kirsten Dunst ikke vinder sin første premie, øv bøv :(
Jeg stemete Fight Club, måske mest fordi det var den første film jeg så med et plot-twist og det derfor er næsten umuligt at genskabe den samme følelse af at "blive taget med bukserne nede" - Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!
Gravatar

#38 Babo84 13 år siden

kongeaal (37) skrev:
Shutter Island

Det var forudsigeligt, ja.. Det havde måske gået an for 15 år siden.
Gravatar

#39 Babo84 13 år siden

Jeg vil egentlig også gerne nævne filmen Million Dollar Baby - det er måske ikke et decideret twist i den "klassiske" forstand, men den tager jo en usædvanlig drejning hen mod slutningen og bygger den mere på livets tragedier, end plot-overraskelse. Mystic River, Following, Dark City kan også nævnes.
Gravatar

#40 Neranders 13 år siden

Gone Baby Gone og Unbreakable.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: