• Fight Club
    25%
  • The Usual Suspects
    19%
  • Den sjette sans
    15%
  • Star Wars Episode V: Imperiet slår igen
    10%
  • Shutter Island
    9%
  • Saw
    5%
  • Anden film
    4%
  • Abernes planet
    4%
  • Lucky Number Slevin
    3%
  • A Beautiful Mind
    2%
  • Psycho
    2%
  • The Others
    2%
  • Wild Things
    1%

Stemmer i alt: 3320

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 fatcat 13 år siden

Vaders afsløring står for mig som det vildeste twist... men Frihedsgudinden i Planet of the Apes er jo også en klassiker...

Af de nyere film var det vist kun Usual Suspects der kunne få mig til at sige - "den havde jeg sgu ikke set komme"
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Kan vi ikke lige aftale, at hvis man ønsker og forklare et plot eller grunden til det så i en spoilertag, titlen må gerne nævnes, men kan være man bare gerne vil læse, hvad folk har valgt, men i det tilfælde at man ikke har set en af filmene så er spoilertag rart 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Bobby Singer 13 år siden

Jeg er generelt ikke den største fan af film, der bygger for meget af sin succes på et plot-twist, da det oftes er en billig effekt, hvor man da lige umiddelbart bliver overrasket, men det var så også det. Den slags film fungerer ofte kun første gang man ser dem.

Dog er der enkelte film hvor plot-twistet faktisk giver filmen et ekstra niveau, så som Fight Club og Star Wars V, der begge er glimrende film som man kan se igen og igen.

Jeg stemte forresten Fight Club, men ved nærmere eftertanke kunne min stemme ligeså godt være gået til Star Wars.
Idjit
Gravatar

#4 McPeter 13 år siden

Hvor er Memento?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5 moulder666 13 år siden

Mit bud: Memento!

Ikke bare er slutningen med et fedt twist, men undervejs kommer der også flere fede twists!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#6 BN 13 år siden

McPeter (4) skrev:
Hvor er Memento?

Den er nævnt i indlæg nr. 4 i den her tråd.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Bobby Singer 13 år siden

BN (6) skrev:
Den er nævnt i indlæg nr. 3 i den her tråd.

Hov hov hov det skal dog lige siges, at jeg ikke har noget imod Memento. ;)
Idjit
Gravatar

#8 BN 13 år siden

#7: Forkert henvisning. Sorry. Det er rettet nu. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 elwood 13 år siden

The Usual Suspects gjorde stort indtryk første gang jeg så den, anden gang ikke så stort.

Det var en af de første film, hvor jeg blev sådan rigtig wtf! overrasket af et twist, dengang da den udkom var det også ret nyt. det her med at en mand man forledes til og tror er skyldig erklæres uskyldig, for til sidst faktisk og være den skyldige.

Sidenhen er der dog kommet mange kloner suk og parodier på især slutscenen nogen bedre end andre, en australsk en af slagsene er en af de bedre med en fantastisk Hugo Weaving.

Filmen benytter sig også af en snart ret brugt effekt, med at to handlinger vises på samme tid, jeg tænker på slutningen, hvor man ser bilen passer, og politimanden der står undrende.

Kan ikke lige huske hvilken Jack Ryan film det er i, men der sker noget ligende med en bil han passer så vidt jeg husker, og mener også den bruges i MI: 3 hvor Ethan Hunt's kone blir kidnappet.

Ved faktisk ikke lige, hvilken film der var først med den her "effekt"

Og så en outsider, Wanted

Da man finder ud af at X's er vores hovedpersons Far, og ikke skurken som først antaget, så er det lidt sjovt og se filmen igen, med det i tankerne, fordi man nu ved at han jo prøvede og redde sin søn der i starten, hvor han blir "angrebet" af ham. Det ikke meget ændring, men synes aligevel det er lidt sjovt og se

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 dhad 13 år siden

For mig er det "Den Sjette Sans". For det første havde jeg intet hørt om filmen, da jeg satte mig tilrette i biografen. Jeg troede det var en af de sædvanlige Bruce Willis tju-bang og smil-på-læben film, så det var lidt af et chok, da den var ret spooky. Tvistet er det bedste, jeg nogenside har set, og for mig tager det intet væk fra filmen. Filmen er simpelthen for stærk og unik til at lide under det ved nye gennemsyn.

Skriv ny kommentar: