• "Gladiator"
    29%
  • "Alien"
    27%
  • "Blade Runner"
    18%
  • "Black Hawk Down"
    11%
  • "Kingdom of Heaven"
    5%
  • "Hannibal"
    3%
  • "Thelma & Louise"
    2%
  • "G.I. Jane"
    2%
  • Anden film
    1%
  • "Legend"
    1%
  • "Black Rain"
    1%
  • "1492: Erobring af Paradis"
    1%

Stemmer i alt: 3370

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 achilles 19 år siden

Gladiator fik min stemme, pisse fed film!!!!
slår klart både blade runner og alien...
der var ingen tvivl
Gravatar

#62 dyg 19 år siden

Hvad er det der gør Gladiator så god? Jeg så intet som ikke var gjort 10-20 gange bedre i Ben Hur og Spartacus, lige på nær CGI. Derudover var jeg ikke specielt imponeret over Russel Crowe i den.

Jeg bliver nødt til at spørge, for jeg forstår oprigtigt ikke, hvorfor folk finder den så god.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#63 filmz-Bruce 19 år siden

#62 Ridley fandt i Russel Crowe den perfekte mand til rollen, han har det punch som en sådan rolle kræver. Ifht Orlando, Viggo og Brad Pitt i lignende roller, er han i mine øjne, second to none. Ingen har været i nærheden af den samme udstråling og som troværdigt har sine troppers gunst, dvs...bortset fra Kirk Douglas og Charlton Heston.

Richard Harris, Oliver Reed og Derek Jacobi i gode biroller. Visuel i topklasse som sædvanlig og en sammenhængende og fængende historie og et suverænt soundtrack (dengang originalt, sidenhen kopieret til døde). Efter min mening langt fra Alien og Blade Runner magien, men ikke desto mindre det man kalder en vellykket blockbuster.

Derudover gi'r jeg dig ret. Ikke noget man ikke har set i Ben Hur eller Spartacus, udover at lyd og effekter selvfølgelig er state of the art i dag. Spartacus og Ben Hur er begge klart bedre historier og Kirk Douglas og Charlton Heston fænomenale. Ser vildt frem mod 4 disk udgaven af Ben Hur senere i år.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 dyg 19 år siden

#63 - Takker. Jeg kan personligt ikke huske lydsporet særligt godt, så det skal jeg ikke kunne sige noget til. Men jeg synes nu ikke Russel Crowe leverede nogen speciel præstation, hans udstråling ramte ikke mig i samme grad som Kirk Douglas gjorde. Jeg føler lidt, at han fik sin oscar for Gladiator som kompensation for den manglende oscar for The Insider.

"Selvfølgeligt" var den flot rent visuelt (hvilket selvfølgeligt ikke er en selvfølge), men det var bare ikke nok til at hæve filmen op over mange andre halv-kedelige mainstream Hollywood-film.

Men ja, dejlige skuespillere i birollerne, det kan jeg kun være enig i.

Den 4-disc Ben Hur udgivelse, hvornår siger du den kommer? Den nyhed har jeg lige valgt at overhøre indtil nu.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#65 achilles 19 år siden

Jeg har aldrig gjort nogen sammenligning med hverken ben hur eller spartacus..
Når man tager ind og ser en film som de to og gladiator, forventer man at blive underholdt...
At i (der ikke synes om gladiator) ikke blev underholdt kan jeg kun beklage, men det gjorde jeg og det er klart en af mine ynglings film!!!!
Gravatar

#66 JannikAnd 19 år siden

Du behøver ikke beklage - vi finder trøst i andre film... :)
Gravatar

#67 filmz-Kadann 19 år siden

#65 -

Jeg tror nu ikke at alle ikke blev underholdt af Gladiator.. pointen er jo bare at den ikke er specielt nyskabende, den har bare genintroduceret os for en genre der døde ud i 60'erne.

Det er derfor at den ikke står som en klassiker i filmhistorien, fordi man netop har set det meste af det før. Det skal ikke forstås som om det er en dårlig film, fordi det er det bestemt ikke.. jeg føler mig voldsomt underholdt hver gang jeg ser den, men den er bare ikke i samme klasse som de to andre film, og for den sags skyld heller ikke i samme klasse som Alien og Blade Runner.

#63 -

Nu er jeg ekstra glad for at jeg ikke har købt Ben Hur endnu. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#68 achilles 19 år siden

jeg beklager mig heller, ytrer bare min mening som jo er meningen med debat-forummet...
har da både alien og blade runner på min film hylde...
Gravatar

#69 filmz-Bruce 19 år siden

Det her er en tråd fra 29. marts i år fra Hometheaterforum, hvor Warner har en direkte chat med brugerne, MEGET interessant tråd:

[ChristianLiemke] There are rumors about a 4-DVD set with both “Ben-Hur” movies. The available DVD of the 1959 version is heavily cropped on all sides. Will the new DVD be mastered from 65/70mm elements or from a proper framed 35mm reduction print? Can we expect bonus materials on the 1925 version and new material on the Wyler film?

[WarnerHomeVideo] We have completed a NEW transfer of the 1959 BEN-HUR directly from newly restored 65mm elements. The 1925 silent version will also be on board along with exciting new extra content. We think you'll be very pleased.

Tråd
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#70 Hal60 19 år siden

Nok er Gladiator god, men - IMHO - slet ikke i sammme liga som Blade Runner, og Alien... Men hver sin smag osv!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: