• "Gladiator"
    29%
  • "Alien"
    27%
  • "Blade Runner"
    18%
  • "Black Hawk Down"
    11%
  • "Kingdom of Heaven"
    5%
  • "Hannibal"
    3%
  • "Thelma & Louise"
    2%
  • "G.I. Jane"
    2%
  • Anden film
    1%
  • "Legend"
    1%
  • "Black Rain"
    1%
  • "1492: Erobring af Paradis"
    1%

Stemmer i alt: 3370

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 Bony 19 år siden

IMHO?

(Jeg har vist meget at lære endnu.. :o )
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#72 davenport 19 år siden

In My Humble Opp.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#73 dyg 19 år siden

bony, når du støder på sjove forkortelser, så er der altid Acronym-Finder.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#74 maialideth 19 år siden

hvordan kan folk synes at Gladiator er bedre end Blade Runner og Alien??? Det er da klart to af de bedste film ever. Gladiator er en flot og imponerende film ja bestemt, men den måler altså ikke de andre i stil og stemning... det jeg bedst husker fra Gladiator er noget blod og nogle tigre, men hvem kan glemme da det første alien æg åbner sig i tågen i det fremmede rumskib, da den første alien bryder ud af Kane's mave eller jagten efter Dallas i de mørke tunneler inde i væggene på Nostromo... eller hele den suveræne stil og stemning i Blade Runner... måden den er fotograferet på, billederne, skyggerne, hele måden den verden er sat op på... det virker mere som en hel mytologi, som om der virkelig er en hel verden derude med replikanter og blade runners og syntetiske slanger.
Long days and pleasant nights
Gravatar

#75 dolphinfriendly 19 år siden

#74 Helt enig med dig, er også selv overrasket. "Blade Runner" og "Alien" er to banebrydende og skelsættende kult film, der står som milepæle i filmhistorien. Det er nemlig ren mytologi Scott har skabt med disse film. "Blade Runner" er den film jeg har set flest gange, og den forekommer lige magisk hver gang, ligesom "Alien" hver gang er dybt fascinerende og fantastisk skræmmende.

Dette er ikke tilfældet med "Gladiator". Tror jeg har set den to gange, og synes ikke der var så meget kød på - til trods for den er en ganske god film og LANGT bedre end fleste storfilm der er kommet frem efter.

Men smag og behag.

Gravatar

#76 PredatorX 19 år siden

Jeg stemte på Black Rain. Alien og Blade Runner kunne dog ligeså godt have fået en stemme, men jeg har altid elsket Black Rain. Det er mig en gåde, hvordan usle film som Thelma & Luise og *host host* G.I Jane har fået flere stemmer end Black Rain. Shame on you...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#77 filmz-maxhh 19 år siden

Man kunne måske være fræk og påstå, at film som Bladerunner og Alien ikke appellerer helt så kraftigt til laveste fællesnævner som en blockbuster som Gladiator...? ;o)

Spøg til side, så står Bladerunner helt klart som Ridleys bedste i min bog...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#78 filmz-maxhh 19 år siden

Man kunne måske være fræk og påstå, at film som Bladerunner og Alien ikke appellerer helt så kraftigt til laveste fællesnævner som en blockbuster som Gladiator...? ;o)

Spøg til side, så står Bladerunner helt klart som Ridleys bedste i min bog...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#79 JannikAnd 19 år siden

Tror ganske enkelt, at der er flere, der har set "Thelma and Louise" og "G.I. Jane" end "Black Rain".
Gravatar

#80 elwood 19 år siden

Thelma and Louise analyserde man i folkeskolen, i hvertfald i mit tilfælde.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: