• "Gladiator"
    29%
  • "Alien"
    27%
  • "Blade Runner"
    18%
  • "Black Hawk Down"
    11%
  • "Kingdom of Heaven"
    5%
  • "Hannibal"
    3%
  • "Thelma & Louise"
    2%
  • "G.I. Jane"
    2%
  • Anden film
    1%
  • "Legend"
    1%
  • "Black Rain"
    1%
  • "1492: Erobring af Paradis"
    1%

Stemmer i alt: 3370

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 dyg 19 år siden

Alien, skarpt forfulgt af Blade Runner, og så er Gladiator på en klar sidsteplads (ah ok, GI Jane er måske lige under den).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 filmz-Daedalos 19 år siden

blade runner, skarp efterfulgt af Alien

#13 myggen 19 år siden

Utroligt at der tilsyneladende er folk der kan lide Hannibal (og endda 3 der har ment den var bedst).

Blade Runner fik min stemme, Alien blev first runner up.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#14 ks 19 år siden

Hvorfor er 'Matchstick Men' ikke på listen? En forrygende film, omend desværre meget overset. Jeg vil dog anbefale alle at tjekke denne lille perle af en film ud, den kan fås til ingen penge via DVDSoon. Og ja, jeg ved godt den falder ind under 'anden film', men jeg synes personligt den fortjener at være repræsenteret på den 'officielle' liste.

Min stemme faldt på Gladiator, da jeg synes det er en fantastisk film på alle kanter, og den er i den grad en perfekt film indenfor den 'episke genre'. Historien er kompleks, dramatisk og udfordrende. Lydmæssigt er den eminent, og DTS sporet fra DVD'en står stadig højt på min personlige lydfavoritter. Men det bedste ved Gladiator synes jeg er den visuelle stil, der skaber en unik atmosfære og samtidig ser pisse godt ud, ren fryd for øjet.
Gravatar

#15 Popeye 19 år siden

Bladerunner - da den jo helt uden tvivl er den bedste :)
Godt nok har jeg ikke set 1942 og Kingdom, meeen de er næppe bedre end Bladerunner!
...and then some
Gravatar

#16 JannikAnd 19 år siden

Helt klart Blade Runner. Den eneste af hans film, jeg kunne finde på at sætte i afspilleren.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

#14 Matchstick Men er en vidunderlig film, klart i top-5 over mine bedste fra Ridley.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-miuand 19 år siden

satte min stemme på G.I. Jane
Vuf like a dog
Gravatar

#19 Bony 19 år siden

Satte min stemme på Legend.. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#20 El vez 19 år siden

Ja det blev saa Alien, men med en ordentlig dvd udgivelse kunne Blade Runner ogsaa sagtens komme paa tale :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: