• "Gladiator"
    29%
  • "Alien"
    27%
  • "Blade Runner"
    18%
  • "Black Hawk Down"
    11%
  • "Kingdom of Heaven"
    5%
  • "Hannibal"
    3%
  • "Thelma & Louise"
    2%
  • "G.I. Jane"
    2%
  • Anden film
    1%
  • "Legend"
    1%
  • "Black Rain"
    1%
  • "1492: Erobring af Paradis"
    1%

Stemmer i alt: 3370

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 JannikAnd 19 år siden

I mit tilfælde var det i 2.G. - Ovenikøbet i Danmarks eneste filmklasse på A-niveau, men nu er min filmlærer også rødstrømpe, så feministisk filmteori er evigt aktuelt i hendes øjne. :)
Gravatar

#82 ks 19 år siden

Thelma and Louise er måske ikke Scott's bedste film, men den er da på ingen måde et miserabelt makværk. Faktisk synes jeg personligt det er en rigtig god film, og den er også banebrydende på sine egne præmisser. Jeg kan godt forstå den hyppigt bliver analyseret. Jeg analyserede den i øvrigt også på andet år, i faget 'Mediekundskab'.
Gravatar

#83 filmz-overduck 19 år siden

Listen mangler "The Duellists". Den måtte da godt have erstattet tåhyleren "Hannibal".
"Dick Laurent is dead"
Gravatar

#84 filmz-Bruce 19 år siden

#83 Agree. Selvom jeg har mixedfeelings omkring Hannibal. Ja, den går over gevind et par gange, men ellers har den en fabelagtig første halvdel, god stemning i den gamle italienske by. Kan ikke bestemme mig for om den faktisk er meget bedre end sit rygte, men det er også lang tid siden jeg så den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#85 filmz-overduck 19 år siden

... men hatten af for scenen hvor han tilbyder et stykke vel tilberedt hjerne til den lille dreng. Nice touch.
"Dick Laurent is dead"

Skriv ny kommentar: