• Misery
    21%
  • Et spørgsmål om ære
    18%
  • This Is Spinal Tap
    17%
  • Stand by Me
    16%
  • Da Harry mødte Sally
    14%
  • Prinsessen og de skøre riddere
    5%
  • Præsident på frierfødder
    3%
  • Anden film
    2%
  • Rygtet siger...
    2%
  • The Story of Us
    1%
  • Nu eller aldrig
    1%

Stemmer i alt: 818

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 rockysds 15 år siden

These go to eleven.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#2 Skeloboy 15 år siden

Synes Spinal Tap er overvurderet...har ikke set Misery og udover det, er der kun to interessante film på listen: Prinsessen og de skøre ridder(SIC), og Stand By Me(hedder den for i øvrigt ikke Sammenhold..nu når vi er ved de danske titler)?

Prinsessen er superherlig, men Stand By Me er lige en tand bedre...så min stemme gik til den.
Gravatar

#3 dyg 15 år siden

Uden tvivl This is Spinal Tap - En af filmhistoriens sjoveste film. Andenpladsen går til Stand By Me.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Spanner 15 år siden

The Princess Bride, der i ét af 80'ernes vanvid kom til at hedde Prinsessen og De Skøre Riddere
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 mvejen 15 år siden

Stand by me, da jeg ikke kender den engelske titel på "Prinsessen og de skøre riddere", så jeg aner ikke om jeg har set den. Så derfor skal jeg ikke kunne udelukke at denne film er bedre :)

Edit: #4 ah ok, jeg holder fast ved første valg
Gravatar

#6 tiany 15 år siden

En af mine absolute yndlingsfilm er When Harry Met Sally, så den fik min stemme.
Tror det er en af de film jeg har set flest gange, Billy Crystal og Meg Ryan er herlige i filmen.

Harry Burns: You know, I have a theory that hieroglyphics are just an ancient comic strip about a character named Sphinxy.
Valar morghulis
Gravatar

#7 chandler75 15 år siden

"Da Harry mødte Sally" fik min stemme, da den blandt toppen over de absolut bedste romantiske komedier, der nogensinde er lavet, men "Stand By Me" kommer meget tæt på.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Highland Park 15 år siden

#6 & #7: Jeg er rørende enig med jer begge. Jeg har også en stor svaghed for den film. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 filmz-jonasgr 15 år siden

Stand By Me har jeg aldrig set. Jeg synes den ser så sødsuppeagtig ud og derfor er den blevet sorteret fra. Det samme med The Princess Bride.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#10 chandler75 15 år siden

# 9 Det synes jeg slet ikke den er - den er en ægte coming of age-film med nogle virkelig gode unge skuespillere - ikke mindt River Phoenix (og Kiefer Sutherland som et dumt svin af en storebror).

Jeg synes, den meget godt portrætterer/venskaber drenge i den alder og den mistede uskyld.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: