-
"A Beautiful Mind - Et smukt sind"28%
-
"Apollo 13"18%
-
"Willow"18%
-
"Da Vinci Mysteriet"15%
-
"Cinderella Man"5%
-
"Backdraft"3%
-
"Ransom - Løsepenge"2%
-
"Cocoon"2%
-
"Far and Away"2%
-
Anden Ron Howard film2%
-
"The Grinch"2%
-
"EDTV"1%
Stemmer i alt: 1282
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-Is 17 år siden
Da vinci og Cinderella Man var også ret gode, men a beautiful mind er uden tvivl den bedste..
#12 JannikAnd 17 år siden
#13 Benway 17 år siden
#14 filmz-grev_michal 17 år siden
1: A Beautiful Mind - Stadig en af mine favoritter
2: Far and Away - Cruise/kidman - Den her film betød også et eller andet for mig i sin tid, og klart en af Tom C's bedre roller.
3: Cinderella Man - Endnu en film med Crowe, de fungerer godt sammen de to.
#15 filmz-levis 17 år siden
#16 filmz-bullettooth 17 år siden
#17 chronaden 17 år siden
#18 Åkepool 17 år siden
Vil ellers give nogle af jer andre ret, hans film er med få undtagelser aldrig heeeelt oppe at ringe, men er også sjældent uinteressante.
#19 Syndrome 17 år siden
#20 NightHawk 17 år siden
Fantastisk cast i form af Michael Keaton i, IMO, en af hans bedste roller, Glenn Close, Robert Duvall, Randy Quaid i en herlig laidback præstation som luddoven journalist og Marisa Tomei, som Keatons gravide kone.
The Paper har et helt forrygende tempo i både handling og dialog der, selv om de dog ikke speedsnakker ligså ekstremt hurtigt som Cary Grant og co, minder en del i stil med His Girl Friday.
Bedste scener, og dem er der faktisk mange af, må være da Keaton takker nej til et job fra en konkurerende avis, der i virkeligheden kun er ude på at score Keatons egen avis scoop via ham, samt den afsluttende duel, i ordet bedste forstand, imellem de to konkurenter på bladet, Close og Keaton.
2 - Blir Parenthood, som jeg har set utallige gange. En fremragende film, der balancerer perfekt på grænsen imellem komedie og drama. Vel nok også Steve Martins bedste præstastion ud over The Spanish Prisoner og Novocaine.
3 - Apollo 13 Går lidt langsomt til at bengynde med, men da Hanks, Bacon og Paxton først sidder fast in space, er der dømt koldsvedende spænding af høj karat i resten af filmen. Flot filmet og produceret med solide skuespilspræstationer hele vejen rundt, der ud over rum crewet tæller en altid karimatisk intens performance fra Ed Harris og en sædvanlig velspillet bi-rolle fra Gary Sinise.
4. Willow
5. A Beautiful Mind
6. Far And Away
7. Backdraft
8. Ransom
9. Splash
10. Cocoon
Har ikke set Da Vinci Mysteriet eller Cinderella Man.
Kun 2 gange har Ron Howard skuffet mig og det var med den pinlige, ultraforudsigelige og fjogede Ed Tv, der i bund og grund var en sølle kopi af en af mine andre hadefilm The Truman Show og så den hæslige øjeblødende julefilm The Grinch.
Generelt synes jeg, at Ron Howard er en af de bedste mainstream instruktører Hollywood har at byde på. Han kan lave film i stort set alle mulige genrer og hver gang få kvalitet ud af sine anstrengelser. Kan slet ikke se hvorfor mange ligefrem hader ham som instruktør. Jeg har sgu altid været ret underholdt af hans film. Kan godt være at han ikke har opfundet den dybe tallerken inden for filmbranchen, men den tallerken han har serveret sine retter på siden Splash har, med få undtagelser, altid været et godt fundament for et velsmagende måltid.