• Independence Day
    38%
  • Mars Attacks!
    15%
  • The Thing (1982)
    14%
  • War of the Worlds (2005)
    7%
  • Signs
    6%
  • Bad Taste
    6%
  • Invasion of the Body Snatchers (1978)
    4%
  • Anden film
    3%
  • The Day the Earth Stood Still (2008)
    2%
  • Plan 9 from Outer Space
    2%
  • Klodernes kamp (1953)
    2%
  • Den dag Jorden stod stille (1951)
    1%
  • Invasion of the Body Snatchers (1956)
    1%
  • Det grusomme udefra (1951)
    0%

Stemmer i alt: 1685

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-yoshimura 15 år siden

Har ikke set alle, men stemte The Thing. Længder foran ID4.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#22 moulder666 15 år siden

Jeg har kun set de nyere film i pollen + Bad Taste - og der må jeg sige, at den gennemsnitlige kvalitet er så ringe, at jeg må sætte min stemme ved en god omgang hjernedød hack'n'slash alien-splatter. Bad Taste fik min stemme.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#23 HonoDelLoce 15 år siden

Faktisk ville jeg helst have set Cloverfield på listen.. Og stemt på den.. :)

Men ud af de muilge valgte jeg Mars Attacks.. Det kan godt ske, at den er en parodi på genren, men det er stadig den film der har hevet mig tilbage foran skærmen flest gange.. Ualmindeligt spot on "spoof"-film omkring de gamle invasion-film..

Dadadadadadadadadadadada!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 BN 15 år siden

Stemte blankt. Genren siger mig ikke noget.

... Jeg har dog set næsten alle filmene på listen, og hvis en eller anden Mars-bo med hudløst kranium og lazerpistol tvang mig mig til at vælge, så ville det nok blive 'Mars Attacks', og det af samme årsag som nævnt i honodelloce's indlæg. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 cans 15 år siden

"Invasion of the.." fra 1978!

Nu er dyret i Cloverfield jo ikke fra rummet, men eftersigende noget der har ligget og slumret på havets bund i mange år. Må dog indrømme at jeg også lidt ser det som en ruminvasion-film, ved ikke hvorfor :S
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#26 Thomsen 15 år siden

Jeg er med #4: INVASION OF THE BODY SNATCHERS (1956) skarpt forfulgt af John Carpenters fantastiske genindspilning af THE THING (1982).

I modsætning til flertallet, så holder jeg ret meget af INDEPENDENCE DAY. Selvfølgelig kammer den over, men den første halve time er noget af den bedste suspense-klipning fra 1990'erne.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#27 moulder666 15 år siden

Helt enig - havde Cloverfield været noget med en invasion fra rummet, havde jeg uden den mindste tvivl også stemt på den!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#28 keitel 15 år siden

#3 lige mine ord, og har stemt det samme!
Gravatar

#29 Riqon 15 år siden

#25 -

I det sidste klip i filmen (som skal forestille at være et klip fra den oprindelige optagelse, der var på videoen) ser man faktisk noget dumpe ned i havet i baggrunden, hvis man ser godt efter. Så der er ret stærke indikationer om, at Clover er fra rummet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#30 dyg 15 år siden

Jeg har hørt en teori der siger, at det der falder ned er en satellit fra den japanske virksomhed som hovedpersonen skal arbejde for - Det skulle så gøre noget ved vores kære monster.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: