• Den gode, den onde og den grusomme
    46%
  • Jeg kender ikke hans film
    23%
  • Once Upon a Time in the West
    20%
  • Once Upon a Time in America
    7%
  • En nævefuld dollars
    2%
  • Hævn for dollars
    1%
  • A Fistful of Dynamite
    0%
  • Anden film
    0%

Stemmer i alt: 1637

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 metabolid 14 år siden

kan for mig ikke lade sig gøre at vælge mellem hans mange fremragende film, stemte blankt.
Gravatar

#22 jesperhp 14 år siden

"The good, the bad and the ugly" som efter min mening er en af de bedste film i verden fik stemmen. Skal ind og se "Once upon a time in the west" i Cinemateket på tirsdag, så mon ikke man er in for a treat:D
Gravatar

#23 JannikAnd 14 år siden

Umiddelbart "Once Upon a Time in the West" for det sublime soundtrack. Men ellers er Leone ikke blandt støvlelandets sværvægtere. Han er en klasse under Antonioni, Pasolini, Argento, Bertolucci og Fellini.
Rossellini, De Sica, Visconti, Tornatore, Pontecorvo, Benigni og (til dels) Sorrentino bider ham i hælene.

Fantastisk land, på alle tænkelige måde!
Gravatar

#24 Skeloboy 14 år siden

1: Den Gode, Den Onde, Den Grusomme, 6/6
2: Once Upon A Time In The West, 6/6
3: Once Upon A Time In America, 6/6
4: Hævn For Dollars / En Nævefuld Dollars, 5/6
6: A Fistful of Dynamite, 4/6
Gravatar

#25 Riqon 14 år siden

Jeg har formodentlig set et par af hans film engang uden at lægge større mærke til det, men navnet Sergio Leone giver mig ikke umiddelbart nogle associationer. Det blev blank.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#26 Thomsen 14 år siden

"Spiel mir das Lied vom Tod" er klart min favorit. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#27 zombieman 14 år siden

Svært og vælge imellem Harmonica og Blondie men idag faldt valget på Once upon a time in the west. Eneste Leone film som jeg synes ikke er et mesterværk eller tæt på er Duck, you sucker som jeg finder rodet og fjolet (dog ganske seværdig). Colossus of Rhodes har jeg aldrig set.

1. Once upon a time in the west 6/6
2. The good, the bad and the ugly 6/6
3. For a few dollars more 6/6
4. Once upon a time in America 5/6
5. A fistfull of dollars 5/6
6. Duck, you sucker 4/6

Lick my plate you dog dick
Gravatar

#28 MMB 14 år siden

Riqon (25) skrev:
Jeg har formodentlig set et par af hans film engang uden at lægge større mærke til det, men navnet Sergio Leone giver mig ikke umiddelbart nogle associationer. Det blev blank.

Er det en joke? Ellers er det da i gang med de samme. :)
Gravatar

#29 Highland Park 14 år siden

Thomsen (26) skrev:
"Spiel mir das Lied vom Tod" er klart min favorit. :-)

Den med kakerlakkerne?
[url= mir das Lied vom Tod[/url]
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#30 Twister 14 år siden

Once Upon a time in the west får min stemme. Den er jo et sandt mesterværk og en af de bedste film jeg nogensinde har sent. Måden hvorpå leone siger farvel til genren er så smuk og hele filmen i sig selv er en funklende diamant på mandens CV. Alt ved den film er PERFEKT, ned til mindste detalje.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: