-
Jokeren ("The Dark Knight")69%
-
Loke ("Thor")8%
-
Bane ("The Dark Knight Rises")5%
-
Jokeren ("Batman")4%
-
Magneto ("X-Men")4%
-
En anden3%
-
Elijah Price ("Unbreakable")2%
-
Ra's al Ghul ("Batman Begins")2%
-
General Zod ("Superman II")1%
-
Syndrome ("De utrolige")1%
-
Dr. Otto Octavius ("Spider-Man 2")1%
-
Lex Luthor ("Superman")1%
Stemmer i alt: 1845
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 Riqon 10 år siden
Når det er sagt, så har han ikke ret meget konkurrence, da mange superhelteskurke ofte er todimensionelle fjolser. Rha's al Ghul er dog en værdig nr. 2 med sin konsistente utilitaristiske straffeideologi. Til forskel fra Jokeren, så mener Rha's al Ghul jo at han kan gøre verden til et bedre sted, og dermed er han en skurk der kan identificeres med i nogen grad. Jeg er med på, at Bane er stor, farlig og intelligent, men derudover fandt jeg ham hverken fascinerende eller specielt mindeværdig.
Ingen af skurkene i de andre superheltefilm har gjort noget særligt indtryk på mig. Oftest er de blot en skygge af de karakterer, som de er baseret på. I Spider-Man-filmene er de oftest uheldige ofre for videnskabelige eksperimenter, hvor Molina ("Doc Ock") nok er den mest troværdige personlighed i rækken. Den nye Zod havde dog potentiale med sin politiske vision om et nyt Krypton, hvilket var interessant, men karakteren druknede lidt i en film, der som helhed var noget rod. Den gamle Zod var all-style og no-substance, hvilket da også kan have sin charme ;)
#12 Ispep 10 år siden
#13 T. Nielsen 10 år siden
#14 Cain 10 år siden
#15 Slettet Bruger [1420905402] 10 år siden
Et sted hvor ingen nogensinde finder ham, kan man håbe på. :)
#16 T. Nielsen 10 år siden
#17 moulder666 10 år siden
In da coolah!
#18 Ispep 10 år siden
Havde totalt glemt ham. Men ja, han var sej.
#19 moulder666 10 år siden
Kevin Spacey som Lex Luthor var nok et af de eneste lyspunkter i en ellers drønkedelig film.
Danny DeVito som Pingvinen havde også en vis charme - og virkede skræmmende naturlig i rollen.
Spiderman-filmene synes jeg til gengæld har nogle af de mest forglemmelige skurke længe. Green Goblin og Sandman - selv Venom endte med at virke ret så harmløs.
Og på trods af, at Watchmen stadig er min yndlings-superheltefilm, er Ozymandias ret forglemmelig...
#20 Cain 10 år siden
Kan vi ikke tage The Comedian som en slags skurk? Fedeste karakter i en superhelte film imo.