• Jokeren ("The Dark Knight")
    69%
  • Loke ("Thor")
    8%
  • Bane ("The Dark Knight Rises")
    5%
  • Jokeren ("Batman")
    4%
  • Magneto ("X-Men")
    4%
  • En anden
    3%
  • Elijah Price ("Unbreakable")
    2%
  • Ra's al Ghul ("Batman Begins")
    2%
  • General Zod ("Superman II")
    1%
  • Syndrome ("De utrolige")
    1%
  • Dr. Otto Octavius ("Spider-Man 2")
    1%
  • Lex Luthor ("Superman")
    1%

Stemmer i alt: 1845

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 moulder666 10 år siden

Cain (20) skrev:

Spiderman-filmene synes jeg til gengæld har nogle af de mest forglemmelige skurke længe. Green Goblin og Sandman - selv Venom endte med at virke ret så harmløs.

Og på trods af, at Watchmen stadig er min yndlings-superheltefilm, er Ozymandias ret forglemmelig...

Kan vi ikke tage The Comedian som en slags skurk? Fedeste karakter i en superhelte film imo. [/quote]

Jeg overvejede det også selv - er også helt pjattet med ham - det var mest fordi Ozymandias er skurkEN i Watchmen - men jo, den vogn kan jeg sagtens hoppe med på! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#22 rammy 10 år siden

Jokeren ("Batman")
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#23 duuk74 10 år siden

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 Riqon 10 år siden

moulder666 (19) skrev:
Kevin Spacey som Lex Luthor var nok et af de eneste lyspunkter i en ellers drønkedelig film.

Altid en fornøjelse at se Kevin Spacey, selv om jeg syntes, han her spillede Gene Hackman mere end han spillede Lex Luthor. Han gjorde på ingen måde rollen til sin egen. Men filmen var jo generelt heller ikke sin egen - den var bare et slags remake af filmen fra 1977.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 10 år siden

#24 et remake ligefrem? Har altid troet, det var meningen, at det var en fortsættelse til 2eren, og husker den også sådan. Husker den dog ikke godt nok - kan du uddybe?

I øvrigt synes jeg det var en helt fin film, især efter Man Of Steel kom ind i billedet, er den begyndt at lyse mere og mere.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 T. Nielsen 10 år siden

#25 Den kan også, for fans og kendere af Donner's 78 version, ses som en efterfølger. Det er sådan den er tænkt, med det 'twist' at den naturligvis også skulle være til at følge med i, hvis man ikke havde set originalen. Om missionen lykkes skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det fungerer for mig og filmen synes jeg egentlig også ret godt om. En lidt mere stramt fortalt og opfindsom historie og lidt mere action, så havde jeg regnet den for mesterlig næsten. Det er den dog desværre ikke som den er nu, men den fænger mig temmelig meget.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#27 Ispep 10 år siden

Superman Returns er en god og undervurderet superhelte film ifølge mig. Spacey var fin, men formåede ikke rigtigt at være noget særligt som superskurken. Shannon var endnu mere forglemmelig i Man of Steel. Men der er godt nok ikke mange gode skurke, hvilket er lidt pudsigt, at folkene bag ofte har det svært med at ramme rigtigt.
Gravatar

#28 Slettet Bruger [1420905402] 10 år siden

#25 -

Der er sikkert pga. temaet - Luthor er endnu en gang ude på at få en sweet deal mht. land, ligesom i den første. Men jo, det er en efterfølger til Superman 2, der helt ignorerer 3'eren og 4'eren.

Det er i øvrigt min største beef med filmen, at man endnu en gang brugte Luthor, fordi det åbenbart ikke var nok at bruge ham som skurk i tre af de fire foregående film.

Af samme grund blev jeg skuffet, da de essentielt valgte at genbruge de tre superskurke fra 2'eren i "Man of Steel".
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 10 år siden

Kunne være man snart skulle gense de film igen igen. Er ret glad for de to første, og Returns er også helt fin.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 Slettet Bruger [1420905402] 10 år siden

Well, vi snakker om "Superman" i første afsnit af vores nye podcast, så det er oplagt. (for lige at pimpe den lidt)

Skriv ny kommentar: