-
Jokeren ("The Dark Knight")69%
-
Loke ("Thor")8%
-
Bane ("The Dark Knight Rises")5%
-
Jokeren ("Batman")4%
-
Magneto ("X-Men")4%
-
En anden3%
-
Elijah Price ("Unbreakable")2%
-
Ra's al Ghul ("Batman Begins")2%
-
General Zod ("Superman II")1%
-
Syndrome ("De utrolige")1%
-
Dr. Otto Octavius ("Spider-Man 2")1%
-
Lex Luthor ("Superman")1%
Stemmer i alt: 1845
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Riqon 10 år siden
Netop, når jeg kalder den en "slags remake", så er det netop fordi Bryan Singer havde som sit formål at bringe den film, han var vokset op med og elskede (den fra 1977), til en ny generation. Dette holdt han for øvrigt ikke skjult på i diverse featuretter. Så han opdaterede den (i stedet for at skabe noget nyt).
Resultatet er en overvejende fantasiløs deja vu-oplevelse af en film, hvor vi igen ser Superman tage Lois Lane med på en romantisk flyvetur over storbyen, og hvor vi igen ser ham forhindre Lex Luthor i sin planer om at destruere vestkysten, men igen hindres af kryptonit. Selv Marlon Brando's Jor-El blev brugt igen.
At Bryan Singer kørte på brugte ideer frem for at skabe noget nyt ses da også, da han tager James Marsden og placerer ham i den samme rolle, som han allerede havde spillet for Singer i X-Men-filmene: Den irriterende kæreste. For hvad kunne gøre filmen mere interessant hvis ikke lidt trekantsdrama..? :p
At den så teknisk set skal forestille at foregå efter 1'eren og 2'eren er lidt ligegyldigt. Jeg opfatter den stadig som et ganske uambitiøst remake af 1'eren.
#32 Ispep 10 år siden
#33 T. Nielsen 10 år siden
#34 Mikkel Abel 10 år siden
.... fedeste skurkenavn går dog selvfølgelig til Genghis Carnage i "Kick-Ass 2"!
#35 Høegh 10 år siden
Retfærdigvis skal de nu siges at James Marsdens karakter 'Richard White' på intet tidspunkt bliver fremstillet som irriterende. Tværtimod.
Det havde været utroligt let, at bare gøre ham til en selvfed idiot som publikum kunne hade. Men den vej gik Singer heldigvis ikke.
#36 Ispep 10 år siden
Nemlig. For så havde filmen spillet på de mest kedelige klicheer, men Singer tegnede sgu et mere nuanceret portræt af trekants dramaet, som jeg godt kunne lide.
#37 Riqon 10 år siden
Jeg skal indrømme, jeg husker filmen for dårligt til lige at kunne udtale mig om det aspekt.
#38 nwinther 10 år siden
Og så er jeg enig med DeVito's Penguin. I det hele taget er Burton's Batman-univers i en klasse for sig.
Nolan's Scarecrow er også virkelig sej - og også Nolan't Batman-univers er i sin egen klasse. Ikke bedre end Burton's - bare anderledes.
#39 Joeyvind 10 år siden
Enig i din udlæggelse.. Jokeren var skræmmende, usædvanlig og gal, men derved også mere fiktiv og urealistisk, som en superhelteskurk bør være. Ligesom en god gyserfilm kan være skræmmende, trods man ved det er fiktion.
Bane 's karakter fremstod mere jordnært, relevant og skræmmende, altså én terrorist. At han bar en maske, og havde en ubehagelig britisk accent, var prikken over i'et.. Det er den eneste skurk som har fået mig til at glemme, at det var en superheltefilm jeg så..
#40 Driver 10 år siden
2. Bane
3. The Winter Soldier