• Jeg bryder mig ikke om slasher-film
    22%
  • A Nightmare on Elm Street
    16%
  • The Texas Chain Saw Massacre
    15%
  • Psycho
    11%
  • Halloween
    9%
  • Scream
    9%
  • Friday the 13th
    5%
  • Anden film
    3%
  • Child's Play
    3%
  • Freddy vs. Jason
    3%
  • I Know What You Did Last Summer
    2%
  • Black Christmas
    1%
  • Prom Night
    0%

Stemmer i alt: 1117

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-yoshimura 16 år siden

Bryder mig ikke om "slashers" ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#12 Ceepa 16 år siden

Psyco!? Slasher!? Come on!
Gravatar

#13 Åkepool 16 år siden

"Scream".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14 rubberdub 16 år siden

Hvordan kan man ikke bryde sig om slasher? I mean whats not to like?!?!?!?
Stemte Texas Chainsaw Massecre 1974, af Tobe Hooper.
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#15 Queequeg 16 år siden

Hmm.. Der er nogle elendige film på den liste, som skulle have været erstattet med bedre.. FVsJ? - Come on..

Og Prom Night burde i nok skrive årstal ved, ligesom de andre hvor der er lavet remakes af samme navn! :)

..elendige remakes..
Gravatar

#16 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#12 - Helt enig. PSYCHO er ikke en slasher. Det er en psykologisk gyserfilm. Men man kan godt kalde den for et forstudie til slasheren, en slags proto-slasher, fordi den etablerer flere af de elementer, der bliver faste ingredienser i slasher-filmen.

Jeg valgte MOTORSAVSMASSAKREN, fordi den for mig er den bedste gyserfilm nogensinde.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#17 MikkelHJ 16 år siden

Jeg var dybt splittet mellem A Nightmare on Elm St. og Friday the 13th, men i sidste ende var det Pamela Sue og hendes lille dreng, der tog sejren hjem.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#18 NightHawk 16 år siden

Slashergenren hører til min top 3 favoritgenre og jeg nyder at se disse film, også selv om der for tiden er flere negative end positive oplevelser. Fik for nyligt set remaket af When a Strager Calls...zzzzzz. Endnu en bekræftelse i at de nye udgaver bare ikke har samme kaliber over sig, som de orginale film, hvilket selvfølgelig også skyldes at flere af de forskellige instruktører nu til dags ikke har talent for at kreere samme form for spændingsniveau. Heldigvis er der da med jævne mellemrum undtagelser og det er da så betstemt kun positivt, at de kommer i form af nye film så som Wrong Turn og Jeepers Creepers f.eks.

Min slasher top 12 liste :

1. Texas Chainsaw Massacre - 1974
2. Black Christmas - 1974
3. Psycho - 1960
4. Halloween - 1978
5. A Nightmare On Elm Street
6. Child's Play
7. Friday The 13'th
8. Scream
9. I Know What You Did Last Summer
10. Jeepers, Creepers
11. Wrong Turn
12. Urban Legend

# 16 -

Psycho blir på den anden side nævnt i stort set alle historiebøger om horrorgenren som værende slasherens fader. Men jeg er nu alligevel enig med dig og ser selv derimod hhv. Texas Chainsaw Massacre - 1974 og Black Christmas som værende dem, der burde ha' fået den ære.

Man kan vel også diskutere om hvorvidt "Childs Play" er en slasher. Her er vi vel mere ovre i det dæmoniske gys, som jeg ser det, selv om filmen indeholder slasherelementer. Hvordan betragter du den film ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#19 Inn0c 16 år siden

falder American Psycho ikke under denne kategori
Gravatar

#20 Bohemian 16 år siden

A Nightmare on Elmstreet, Halloween og FvJ er min favoritter på denne liste ( har ikke set Psycho)

Friday the 13th ville jeg ikke stemme på da det først er dem med Jason jeg kan lide.

Men må sige at selvom det er mere komedie en skræk så vandt FvJ tæt forfulgt af Elmstreet og Halloween.
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: