-
"Full Metal Jacket"29%
-
"Ondskabens hotel"22%
-
"A Clockwork Orange"11%
-
"2001: A Space Odyssey"11%
-
"Dr. Strangelove"10%
-
"Spartacus"5%
-
"Eyes Wide Shut"4%
-
Anden film3%
-
"Lolita"2%
-
"Det store gangsterkup"2%
-
"Ærens vej"1%
-
"Barry Lyndon"0%
Stemmer i alt: 1601
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-æsop 18 år siden
Ærens vej er ca 1 time og 30 minutter = ikke langt
men 3 timwer er møehw, som man siger i Ålestrup
Man skal nok være en dannet person for at kunne lide den - jeg er overdannet.
Yoda: jeg er verdens mægtiste mand - det er blevet bevist mange gange
Darth Vader
#92 filmz-Bruce 18 år siden
#93 filmz-æsop 18 år siden
jeg er filosof
Darth Vader
#94 chandler75 18 år siden
#95 dyg 18 år siden
#96 BN 18 år siden
Tror, at en af grundene er, at mange ikke har set den. Tip: Har selv købt den hos DVDOO.
Og nu får jeg næsten dårlig samvittighed, for jeg har selv stemt på "2001". Men jeg må indrømme, at "Barry Lyndon" er en bedre fortælling. "2001" er i højere grad en billedfabel, ja, et visuelt bombardement. (se #20)
Men hvis jeg stemmer om, er det vel snyd? For så har jeg jo givet stemmer til 2 film.
#97 dyg 18 år siden
#98 PredatorX 18 år siden
'Barry Lyondon' er da mindst ligeså visuelt imponerende som '2001' er. Hvis ikke mere faktisk, da stort set alle wide-shots er sat op som var det et maleri. Landskabet er ihvertfald ligeså meget en karakter i sig selv i 'Barry Lyndon', som omgivelserne er det i '2001'.
Og ja det er lidt mystisk at 'Barry Lyndon' rangérer under både 'The Killing', 'Paths of Glory', 'Lolita' og *hmmm* 'anden film'... Ja og faktisk også 'Spartacus'...
#99 PredatorX 18 år siden
Hmmm nu læste jeg lige dit #20 og kan se jeg gav dig en oplysning, som du jo egentlig godt vidste i forvejen:-)
#100 filmz-Kadann 18 år siden
Den kommer sikkert ind i samlingen på et eller andet tidspunkt, men jeg skal nok lige se den først, da jeg er stødt på et par Kubrickfilm jeg ikke var vild med.