• Star Trek (2009)
    49%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    25%
  • Star Trek: First Contact
    10%
  • Star Trek II: The Wrath of Khan
    5%
  • Star Trek IV: The Voyage Home
    2%
  • Star Trek: The Motion Picture
    2%
  • Star Trek: Generations
    2%
  • Star Trek: Nemesis
    2%
  • Star Trek VI: The Undiscovered Country
    1%
  • Star Trek: Insurrection
    1%
  • Star Trek V: The Final Frontier
    0%
  • Star Trek III: The Search for Spock
    0%

Stemmer i alt: 1889

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Business Monkey 11 år siden

#50 Enig med dig i det meste, men synes stadigt filmene ikke formår at komme ind i det der for mig gør Star Trek bedst. 2009 udgaven udnyttede blot spillefilmskonventionerne (for en blockbuster) rigtigt godt sammenlignet med alle tidligere ST film.

Apropos Generations (og enhver TGN ST film) så vil jeg anbefale dig at se Plinkett anmeldelserne af dem. De er simpelthen fantastiske! (Spoiler alert!)

RedLetterMedia's YT kanal
Gravatar

#52 qel-droma 11 år siden

Generelt er jeg glad for Star Trek og ser gerne de fleste en gang om året (og enkelte af dem op til flere gange). Min liste må se ud som følger, hvor dem der ikke er adskilt skifter pladser internt med jævne mellemrum.

First Contact (nr. 8)

The undiscovered Country (nr. 6)

Star Trek (nr. 11 eller 1 efter pespektiv), The Voyage home (nr. 4 - den med hvalerne),
Generations (nr. 7), Wrath of Khan (nr. 2)

Insurrection (nr. 9), The Final Frontier (nr. 5)

Nemisis (nr. 10), The Search for Spock (nr. 3)

Star trek: The Motion Picture (nr. 1)

First Contact er i mine øjne ubetinget seriens bedste for den formår at være tilgængelig og klarer stort set alle de ting som den nyeste Star Trek film formår, dog uden febrilsk at forsøge at være "med på moden", ung, sexet, og blæret, hvilket har tilføjet nogle kedelige kvaliteter enkelte steder. Den er ganske komplet og det eneste den mangler er de dybere dilemmaer og filosofiske skrupler som kendetegner de bedste af de øvrige film og store dele af serierne - men den er forbandet effektiv med en skræmmende modstander og et i grunden let tilgængeligt plot med følelser alle (også dem der ikke er trekkies) nemt kan forholde sig til. Så den gik min stemme til.
Are you not entertained!?!

Skriv ny kommentar: