• Bjergkøbing Grand Prix
    39%
  • The Nightmare Before Christmas
    27%
  • Jeg bryder mig ikke om stop motion-film
    8%
  • Walter & Trofast - det store grøntsagskup
    7%
  • Flugten fra hønsegården
    5%
  • Corpse Bride
    5%
  • Fantastic Mr. Fox
    4%
  • Coraline
    3%
  • Anden film
    1%
  • Jimmy og den store fersken
    0%

Stemmer i alt: 2729

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Lizard 13 år siden

Jeg ville nok ha stemt "The Nightmare before Christmas" .. men eftersom Tim Burton hænger mig langt ud af halsen efterhånden, så faldt min stemme på "Fantastic Mr. Fox"
Gravatar

#52 StarWarsFan11384EB 13 år siden

#36 Ja det synes jeg, men den slår ikke Beetlejuice, Batman, Edward Saksehånd og Ed Wood der hører til hans bedste efter min mening

#37 Det ved jeg ikke, den fanger mig ikke rigtigt. Sorry...
Gravatar

#53 Collateral 13 år siden

#51: Så en film han har lavet for mange år siden lider under senere produktioner. Det er trist for den fantastiske NBC.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#54 Lizard 13 år siden

#53 Ja det er trist, og det er også lidt forkert at lade hans andre produktioner gå udover sådan en dejlig film. Men sådan er det, når han har kørt fast i det samme spor i så lang tid (imo).
Gravatar

#55 Samain 13 år siden

Norrah (49) skrev:
Planet of the Apes kan du ikke rigtig hænge af på Burton.
Han havde jo på ingen måde kreativ kontrol over den film.

Enig det var en dårlig film, men mener ikke ligefrem det var en "Burton".

Jeg er mere over i "9" hvis vi skal vælge en film af hans som var dårlige..
Den film sagde mig absoult intet, og den manglede også alt Burton ligesom Planet of the Apes.
Meen, den var hans fulde ansvar.

Uanset hvad så har han da i det mindste instrueret Planet of the Apes. Mht. 9 har han kun været tilknyttet som producer, så der kan du da slet ikke klandre ham noget. :D 9 har tydeligvis en visuel stil, der minder om hans egen. Måske derfor du tror han har lavet den?
Gravatar

#56 Thomsen 13 år siden

Men det samme kan man jo sådan set sige om NBC: Stilen er klart Burtons (ligesom historien), men det er stadigvæk Henry Selick, der har instrueret den og stået for det praktiske arbejde.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#57 silan 13 år siden

Håber den manglede kærlighed til Fantastic Mr. Fox bygger på at få faktisk har set den. Nightmare before Chrismas og Coralin bl.a. er fantastiske film, men hele opbygningen og karakterene i Mr. Fox er bare i særklasse.
Gravatar

#58 MichaelPanduro 13 år siden

En lille notits til de der dyrker Svankmajer og co.: Estiske Mati Kütt, som også er en af de gamle drenge, gæster årets CPH PIX, hvor hans nyeste film SKY SONG bliver vist sammen med den nye af Quay-brødrene (som heller ikke er nævnt i denne tråd????!!?!?!!) under fællesnævneren 'Modern Grotesque'.
Gravatar

#59 Lord Beef Jerky 13 år siden

#56 Jeg synes så bestemt at stilen er meget Selick når det kommer til Nightmare Before Christmas... at de begge dyrker det dystre er en anden ting, men sammenlign Nightmare med Coraline + James And The Giant Peach og derefter med The Corpse Bride, og jeg håber du er nogenlunde enig =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#60 Highland Park 13 år siden

#58: Vær hilset!

Jeg havde nu tænkt mig at nævne, at "Maska" (hvorfor nævner du den heller ikke?) bliver vist på CPH PIX men gled i svinget. "Maska" er baseret på Stanislaw Lems mesterlige novelle af samme navn (den kan læses på engelsk i "Mortal Engines" - en samling af Lem-fortællinger fornemt oversat af Michael Kandel).
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: