• Hvem er Terrence Malick?
    52%
  • Den tynde røde line
    21%
  • Jeg kan ikke lide hans film
    12%
  • The Tree of Life
    6%
  • The New World
    5%
  • Badlands
    3%
  • Days of Heaven
    2%

Stemmer i alt: 1546

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 Fellaheen 13 år siden

JannikAnd (94) skrev:
Jeg må stadig melde fisk. Forstår det ikke.

Jo når en krigsfilm bliver skabt har den et "krigsfilmspotentiale" - dvs. en mulighed for at slå en masse mennesker ihjel på en behagelig, berettiget, nostalgisk og underholdende måde. Hvis den ikke er i stand til dette har den ikke udnyttet sit krigsfilmspotentiale!
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#102 JannikAnd 13 år siden

KeyserSöze (101) skrev:
Jo når en krigsfilm bliver skabt har den et "krigsfilmspotentiale" - dvs. en mulighed for at slå en masse mennesker ihjel på en behagelig, berettiget, nostalgisk og underholdende måde. Hvis den ikke er i stand til dette har den ikke udnyttet sit krigsfilmspotentiale!
Det er fandme søgt i forhold til, hvad jeg tror meningen med udtalelsen var, Söze.
Gravatar

#103 Skeloboy 13 år siden

Meget...det er noget tis at fyre af!
Gravatar

#104 Fellaheen 13 år siden

Men er det ikke det, der er "krigsfilmspotentiale"????
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#105 MMB 13 år siden

Du kan jo eventuelt vente på, han kommer med et svar.
Gravatar

#106 Waldca 13 år siden

Mon ikke bare han har været meget underholdt af de krigsfilm, han tideligere har set, og mener derfor nok, at genren normalvis har nogle værdier, eller "potentiale" der ikke blev udnyttet i The thin red line.
Gravatar

#107 Bruce 13 år siden

Men hvad er krigsfilms potentiale?

The Cruel Sea, er en meget spændende krigsfilm, nærmest 100% karakterdrevet og uden en fjende. Ice Cold in Alex følger samme skabelon.

Cross of Iron? Thin Red Line? Ørneborgen? Saving Private Ryan? Untergang? Das Boot? Rome Open City? Hell in The Pacific? The Pianist? L'Armee Des Ombres? Casablanca?

Der er ikke meget til fælles og alligevel er det alle formidable krigsfilm, med hver deres tilgang til krigen. Det mindst vigtige ved en god krigsfilm er faktisk krudt og kugler.

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#108 MBAD 13 år siden

Babo Rises (82) skrev:
Vi kan jo ikke alle være ligeså begavede og med stor filmindsigt og have de rigtige latte-meninger som Sose.

Hold kæft en idiotisk kommentar. Den provokerer mig lidt, for den viser så tydeligt, at du ikke aner, hvad fanden du egentlig snakker om. At anklage KS for at have 'latte-meninger' er da absurd, når han netop er en af de, der forsøger at skabe rammerne for en dyb og seriøs diskussion, og ikke bare leverer en overfladisk pseudoanalyse - sidstnævnte kendetegner i den grad folk fra lattésegmentet.

Og hvor er det dog let at fremprovokere talrige reaktioner herinde - slap dog af
Gravatar

#109 JannikAnd 13 år siden

MBAD (108) skrev:
Hold kæft en idiotisk kommentar. Den provokerer mig lidt, for den viser så tydeligt, at du ikke aner, hvad fanden du egentlig snakker om. At anklage KS for at have 'latte-meninger' er da absurd, når han netop er en af de, der forsøger at skabe rammerne for en dyb og seriøs diskussion, og ikke bare leverer en overfladisk pseudoanalyse - sidstnævnte kendetegner i den grad folk fra lattésegmentet.

Og hvor er det dog let at fremprovokere talrige reaktioner herinde - slap dog af
Jeg er rørende enig - selvom jeg efterhånden kender til Babo Rises retorik og derfor ikke tager det så tungt.

Derudover... Så mener jeg altså, at os kultur-radikalle - som folk ynder at kalde for café latté-segmentet - egentlig foretrækker vores Tarkovskij med en kulsort kaffe. Så kan copenhipsterne drikke deres latté i fred.
Gravatar

#110 Bruce 13 år siden

#109 Nu hader jeg jo kulturradikale, men jeg sørger for at omgive mig med dem udfra devicen, "hold dine venner tæt, men dine fjender ENDNU tættere". Og så vil jeg godt slå et slag for cortado'en.

Derudover har jeg aldrig været så tæt på at stemme radikalt, som jeg er i øjeblikket. Det siger lidt om landets skræmmende tilstand på den politiske front.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: